środa, 8 kwietnia 2015

Sałatka z zielonej soczewicy

Sałatka do pracy
Sałatka z zielonej soczewicy

Sałatka z zielonej soczewicy z bakłażanem to propozycja obiadu dietetycznego, ale bardzo sycącego. Sprawdzi się jako lunch do pracy i kolacja. Soczewica ugotowana na sypko z dodatkiem szalotek, chili, szpinaku w połączeniu z pysznym sosem musztardowym i grillowanym bakłażanem. Jeśli nie dysponujecie patelnią grillową możecie upiec plasterki bakłażana w piekarniku. Spryskajcie je tylko oliwą.

Sałatka z soczewicy i bakłażana

Przepis własny

SKŁADNIKI dla 3 osób:
szklanka suchej zielonej soczewicy
2 garstki szpinaku (baby)
1 bakłażan
kawałek papryczki chili
2 szalotki
kilka listków bazylii
parmezan do starcia lub feta (u mnie feta)

Soczewicę płuczemy na sitku pod zimną wodą. Przekładamy do garnka, zalewamy zimną wodą i gotujemy według przepisu na opakowaniu. Pod koniec gotowania solimy.
Odcedzamy i studzimy.
Bakłażana myjemy, kroimy na 0,5 cm plasterki i każdy z nich solimy. Odstawiamy na kilka minut, płuczemy, osuszamy i grillujemy na patelni.
Soczewicę łączymy z posiekanymi szalotkami, chili i szpinakiem (dobrze go pokroić na mniejsze części). Polewamy sosem, mieszamy. Dodajemy kilka listków bazylii oraz ser, którego używamy. Ja wykorzystałam końcówkę fety z zamrażarki i starłam na tarce.
Nakładamy sałatkę na półmisek i układamy bakłażany.

SOS:
sok z ćwiartki cytryny
1/4 kubka oliwy z oliwek
1 ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę
1,5 łyżeczki musztardy
łyżeczka suszonego tymianku
sól, pieprz

Wszystkie składniki łączymy i dokładnie mieszamy.

Bon Appétit!

sałatka z bakłażana


2 komentarze:

  1. Bardzo pomysłowa sałatka,chętnie wypróbuję przepis;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo śródziemnomorska sałatka :) Jak na nią patrzę, to od razu czuję oddech lata :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com