piątek, 17 kwietnia 2015

Makaron soba z brokułami

makaron soba - przepisy
Makaron soba z brokułami

Makaron soba z brokułami i marchewką! Absolutnie polecam Wam to danie!Szybkie do zrobienia metodą sti-fry. Należy jednak pamiętać o wcześniejszym przygotowaniu wszystkich składników. Skrócimy w ten sposób czas przygotowania samego dania, a warzywa będą jędrne i oddadzą to swoim smakiem.
Dla mnie to jedno z lepszych dań kuchni azjatyckiej, jakie sama wymyśliłam. A ponieważ lubię często eksperymentować i modyfikować własne potrawy, za drugim razem, kiedy przygotowałam to danie podałam je z jajkami sadzonymi. Więcej białka, więcej wartości odżywczych, a brzuch syty :-)


makaron z brokułami


Przepis autorski

SKŁADNIKI dla 2 osób:
150g makaronu soba
1 duży brokuł
3 szalotki lub pęczek dymki
3 ząbki czosnku
1/4 świeżej papryczki chili lub płatki chili (u mnie mrożona posiekana papryczka chili)
2 garstki orzechów nerkowca
3 łyżki oleju sezamowego
3 łyżki sosu sojowego
kawałek imbiru (2cm)
2-3 łyżki sosu chili (słodkiego)
czarny sezam
1 limonka


Brokuła dzielimy na różyczki i wrzucamy na gorącą wodę na 5 minut. Następnie przekładamy do naczynia z zimną wodą (najlepiej z lodem) i blanszujemy. Odcedzamy i odstawiamy. Gotujemy makaron soba według przepisu na opakowaniu, odcedzamy i odstawiamy.
Szalotkę kroimy w pióra, imbir, czosnek i chili w drobniutką kostkę, marchew w plastry. Orzechy prażymy na suchej patelni i również odstawiamy.
W woku rozgrzewamy olej sezamowy. Wrzucamy czosnek, imbir, chili i szalotkę (lub dymkę). Smażymy krótko i dodajemy sos sojowy oraz słodki sos chili. Przeciskamy limonkę. Wrzucamy marchew i brokuła. Smażymy tylko do ich miękkości, jednak warzywa nadal muszą pozostać jędrne. Przekładamy do woka sobę, mieszamy z warzywami i orzechami. Nakładamy porcję makaronu na talerze i posypujemy sezamem. 

Bon Appétit!

soba z warzywami


3 komentarze:

  1. Mój Mąż przepada za takimi makaronami w azjatyckim stylu i wciąż prosi mnie, abym mu taki zrobiła. Dzięki więc za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolory w tej miseczce zachwycają. Lubię takie szybkie w przygotowaniu dania.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com