poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Chlebki naan z patelni

Chlebki naan przepis
Chlebki naan z patelni

Chlebki naan z patelni to uproszczona wersja prawdziwych chlebków Naan rodem z Indii. Są zazwyczaj pieczone w piecach, a nie na patelni. Jednak, kiedy nam się spieszy możemy przygotować taką wersję.
A już w kolejnym poście pokażę Wam przepis na przepyszne curry z kurczakiem i batatami. 

chlebki z patelni

Przepis własny

SKŁADNIKI:
200g mąki pszennej
10g świeżych drożdży
łyżeczka cukru
szczypta soli
garść czarnuszki
3-4 łyżki ciepłej wody
2 czubate łyżki gęstego jogurtu (u mnie grecki)
2 łyżki masła do smarowania

Drożdże rozkruszamy, zalewamy ciepłą wodą, posypujemy cukrem i łyżeczką mąki. Odstawiamy na 10-15 minut do wyrośnięcia.
Mąkę przesiewamy do miski, dodajemy sól, rozczyn z drożdży i jogurt. Wyrabiamy ciasto parę minut, dobrze je napowietrzając. Ciasto będzie dość klejące.
Prószymy mąką, przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na 40-50 minut.
Po wyrośnięciu przekładamy ciasto na matę silikonową i dzielimy na kilka małych części (mniej więcej 4). Każdy kawałek wałkujemy cienko lub rozciągamy palcami. Posypujemy czarnuszką mocno ją dociskając do ciasta.

Patelnię (u mnie grillowa) mocno rozgrzewamy i smarujemy roztopionym masłem. Układamy placuszki. Smarujemy masłem również na wierzchu.
Czekamy, aż zbrązowieją i wytworzą się pęcherzyki powietrza. Najlepiej smakują jeszcze ciepłe.


Bon Appétit!

Przepis na chlebki z patelni


3 komentarze:

  1. Takie chlebki są pyszne! Robię podobne, dodatkowo smaruję je olejem wymieszanym z natką i przyprawami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam, te z patelni szczególnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepsze jeszcze ciepłe z kawałkiem masła :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com