środa, 15 kwietnia 2015

Curry z batatami w mleku kokosowym

Curry z kurczakiem z batatami
Curry z batatami w mleku kokosowym

Curry z batatami w mleku kokosowym to danie idealne na każdą porę roku. Koniecznie z ryżem jaśminowym i chlebkami naan, które prezentowałam w poprzednim poście Klik!. Jestem więcej jak pewna, że ta potrawa rodem z gorących i egzotycznych Indii przypadnie Wam do gustu i zagości na stałe w Waszym menu. To moje smaki, którymi ochoczo się z Wami dzielę :-)


Curry z batatami

Przepis własny

SKŁADNIKI:
2 małe piersi z kurczaka
2 bataty
1/2 papryczki chili
2 szalotki
3 ząbki czosnku
2 cm kawałek imbiru
1/2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka garam masala
1/2 łyżeczki kurkumy
sok wyciśnięty z 1 limonki
250ml sosu pomidorowego (użyłam swojej produkcji)
puszka mleka kokosowego (400ml)
2-3 łyżki oliwy lub oleju (u mnie sezamowy)
bazylia do ozdobienia dania

oraz:
ryż (jaśminowy, basmanti do wyboru) do podania lub/i chlebki naan (przepis)

W moździerzu mieszamy posiekany imbir, czosnek, chili, olej, sok z limonki, sól, garam masala, kurkumę i cynamon. Rozcieramy na pastę. Dodajemy posiekaną szalotkę i mieszamy. Łączymy z pokrojonym w kostkę kurczakiem i dokładnie mieszamy. Odstawiamy na pół godziny.
Rozgrzewamy wok. Wlewamy łyżkę oleju. Wrzucamy pokrojone w kostkę bataty i smażymy 5 minut co jakiś czas potrząsając wokiem. Kiedy się zrumienią wrzucamy kurczaka z marynatą. Smażymy kilka minut, aż kurczak zmieni kolor. Wlewamy pół szklanki wody, sos pomidorowy i mieszamy. Następnie dodajemy mleko kokosowe i chwilę jeszcze gotujemy. Przyprawiamy, jeśli jest jeszcze taka potrzeba. Na koniec przeciskamy dodatkowo limonkę. Podajemy z kleksem jogurtu, bazylią.


Bon Appétit!

Przepisy na bataty


2 komentarze:

  1. Bardzo lubię indyjskie curry! Takie robione w domu wychodzą przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowe curry nie ma sobie równych. Pyszny posiłek wyczarowałaś :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com