środa, 6 czerwca 2012

Stare, dobre czasy, czyli biszkoptowe ciasto z truskawkami i rabarbarem po tuningu




Takie pyszne i dość proste ciasto biszkoptowe znalazłam w starym zeszycie maminym i postanowiłam je troszkę "podrasować". Dodałam kardamon, otartą skórkę z cytryny i migdały. Urosło pięknie, pachniało zniewalająco, a zniknęło szybciej niż się spodziewałam. To ciasto zawsze sie uda, dlatego je serdecznie polecam. Sprawdzą się w nim również przykładowo jabłka i śliwki (nie wiem czemu pomyslałam już o jesieni, może to za sprawą pogody jaką mieliśmy ostatnio? Hmm...) 
Ja akurat na zakończenie sezonu rabarbarowego chciałam wykorzystać go jeszcze do kolejnego wypieku i połączyć z truskawkami. Wiecie co mnie cieszy? Że moja obietnica sprzed roku dotycząca większej ilości wypieków z rabarbarem została przeze mnie dotrzymana! Hurra! Piekłam niezliczoną ilość muffinów bez kruszonki, z kruszonką, ciast ucieranych, placuszków na maślance. Było smacznie :)
Teraz prym wiodą truskawki i choć najbardziej lubię wcinać je w dość prostej postaci, bo z jogurtem, śmietaną i makaronami o różnych śmiesznych kształtach, tak jednak wypieki z tymi owocami mają również u mnie powodzenie. 
To co? Ja pędzę robić kawusie, a Wy częstujcie się ciastem! :) Zapraszam :)


Przepis własny

SKŁADNIKI:
5 jajek
szklanka cukru
cukier waniliowy
1,5 szklanki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki oleju
pół szklanki płatków migdałowych
pół łyżeczki kardamonu
otarta skórka z 1 cytryny
1 duża łodyga rabarbaru
2 szklanki dojrzałych truskawek umytych, odszypułkowanych i przekrojonych na połówki

Piekarnik nagrzać do 180 stopni z termoobiegiem. Tortownicę 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia, posmarować masłem i posypać bułką tartą.

Jajka zmiksować na puszystą masę z cukrami. Powoli dolewać po łyżce oliwy. Masa musi być jednolita. Następnie wsypujemy kardamon i otartą skórkę z cytryny, a na końcu przesiewamy mąkę z proszkiem. Chwilę miksujemy do połączenia składników.



Rabarbar myjemy i kroimy w małe plastry, truskawki myjemy i dzielimy na połówki. Ciasto przelewamy do tortownicy i układamy owoce, a następnie posypujemy migdałami. 
Pieczemy 40-45 minut. W połowie czasu pieczenia zmniejszyłam temperaturę do 160 stopni, żeby ciasto zbytnio się nie spiekło.
Podajemy posypane cukrem pudrem.

Bon Appétit!



24 komentarze:

  1. O to dla mnie kawałeczek poproszę:) wygląda super, a z kardamonem i cytryną musi być pyszne! Ja w tym roku też zwiększyłam ilość wypieków z rabarbarem z czego się bardzo cieszę, teraz truskawki... Miłego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne!

    Doskonały pomysł z połączeniem rabarbaru z truskawkami. Wyszło Ci idealnie, tak równiutko przypieczone i jednakowej wysokości.

    Piękne, naprawdę piękne!

    Serdecznie pozdrawiam,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada super i wydaje sie latwie do zrobienia, czyli cos dla mnie;-) wyprobuje na urodziny mojej malej. tylko chyba bez rabarbaru, bo to w Portugalii rarytas...
    Buziaki
    Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję AGA! To miłe! Ciasto jest wyśmienite, więc polecam!
      Ślę pozdrowienia do słonecznej Portugalii!!!

      Usuń
  4. niesamowicie wygląda, chętnie spróbowałabym:)
    A.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tylko mnie nie strasz końcem rabarbarowego sezonu. Ja mam jeszcze tyle planów. Piękne ciacho;)

    OdpowiedzUsuń
  6. No proszę, dopiero co podziwiałam przepis na ciasto bananowe z rabargarem, a teraz wersja z truskawkami. I na co tu się zdecydować... ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Truskawki i rabarbar...mmm...pychota.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciasto wygląda wspaniale, aż mam ochotę skosztować choć kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. WOW, WOW i jeszcze raz WOW. Jestem pod ogromnym wrażeniem:)

    OdpowiedzUsuń
  10. wypasione ciacho :), poproszę kawałek

    OdpowiedzUsuń
  11. Aż trudno w to uwierzyć, że rabarbar będzie się kończył! Bardzo go lubię łączyć z truskawkami, więc ciasto mi niezwykle odpowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ciasto wygląda wspaniale <3 mmm poproszę kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Apetycznie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  14. wyobrażam sobie ten cudowny kardamonowo-truskawkowy zapach... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajny pomysł z podrasowywaniem maminych przepisów. Biszkopt wyszedł cudny :-D

    OdpowiedzUsuń
  16. Tapenda
    ...ale nabrałyśmy ochoty:):)
    Zeszyty z przepisami naszych mam to skarbnica smaków i wiedzy:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne ciasto, a zdjęcia wprost przecudne! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! No czasem jakieś dobre zdjęcia mi wyjdą :) Z tych nawet ja sama jestem zadowolona :)

      Usuń
  18. ciasto wygląda wspaniale! no i te zdjęcia... piękne

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie wygląda. Muszę je zrobić! Mam nadzieję, że też mi takie cacy wyjdzie jak Tobie :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com