piątek, 7 czerwca 2013

Rolada biszkoptowa z truskawkami



Rolada biszkoptowa to klasyk w naszym domu. Były czasy, że moja mama robiła ją co weekend. Wersję białą, czy kakaową, z bitą śmietaną i czekoladą, czy taką z owocami. Dla mnie najlepsza jest ta z truskawkami i właśnie taką przygotowałam dla siostry z okazji jej imienin. 
W ubiegłym roku prezentowałam Wam Roladę biszkoptową z jagodami, która jest przepyszna. Polecam Wam oba przepisy!

Życzę Wam pięknego weekendu!


Przepis własny

SKŁADNIKI na biszkopt:
5 jajek
po 75 g mąki pszennej i ziemniaczanej
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka cukru waniliowego
80 g cukru
szczypta soli

KREM:
250 g mascarpone
szklanka truskawek na mus+dodatkowo kilka truskawek do pokrojenia i dekoracji
3 łyżki cukru pudru
2 płaskie łyżki żelatyny w proszku
kilka łyżek ciepłej wody + łyżka mleka


Piekarnik nagrzać do temp. 175 stopni z termoobiegiem. Blachę z piekarnika wyłożyć pergaminem. Posmarować masłem i oprószyć mąką. 

Żółtka oddzielamy od białek. Ubijamy białka na sztywną pianę z solą i 40g cukru. Żółtka z resztą cukru i cukrem waniliowym ubijamy na puszystą masę. Dodajemy przesianą mąkę pszenną, ziemniaczaną, proszek do pieczenia i na końcu pianę z białek, pamiętając by mieszać ją delikatnie, a nie miksować. Ciasto wylać na blachę i równomiernie rozprowadzić za pomocą silikonowej szpatułki.
Piec ok. 12 minut na złoty kolor. Po upieczeniu natychmiast wyjąć z piekarnika, by nam biszkopt nie stwardniał.
Usuwamy pergamin i zawijamy szczelnie roladę w ściereczkę. Odkładamy na bok.
W tym czasie przygotowujemy krem.

Żelatynę rozpuszczamy w ciepłej wodzie i dolewamy mleko. Mieszamy.

Truskawki blendujemy z cukrem pudrem na mus. W innym naczyniu miksujemy mascarpone, dodając powoli mus truskawkowy. Na końcu wlewamy powoli żelatynę i wkładamy krem na chwilę do lodówki.
Rozsmarowujemy go na biszkopcie i rozsypujemy pokrojone truskawki.
Zawijamy w folię spożywczą i ponownie w ściereczkę. Najlepiej włożyć do lodówki by rolada się schłodziła.
Roladę przed podaniem dekorujemy cukrem pudrem lub ubitą śmietaną wyciśniętą z rękawa cukierniczego.


Bon Appétit!





22 komentarze:

  1. To chyba jedno z moich ulubionych ciast latem! Twoja rolada prezentuje się wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  2. mój Panie, wygląda zjawiskowo! idealnie jak z cukierni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach szkoda że wcześniej nie widziałam tego przepisu, u mnie właśnie chłodzi się rolada z masą kokosową, ale Twoja jest obłędna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię!!! Takie rolady zawsze mnie kusiły ale to twoja przekonała do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda obłędnie! Niczym z cukierni:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow... nie jeden cukiernik nie powstydziłby się takiego wypieku... przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda przepięknie :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak! Jak z cukierni!
    Może w moim domu nie było rolady (były za to drożdżowce), ale w cukierni musiała być rolada truskawkowa, albo eklerki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Taką roladę zapewne bym zjadła, bo wygląda pysznie i krem ma bez masła:-) Nie jadam ciast z masą na bazie masła, bo mam przykre doświadczenia z truskawkową masą maślaną;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Roladka- boska! Taka równiutka, biszkopcik piękny kolorek, masa z moim ulubionym serkiem... mascarpone :) No i truskawki !

    OdpowiedzUsuń
  11. ekstra rolada i oczywiście z truskawkami - każe by inaczej jak już mamy rozpoczęty sezon truskawkowy i w każdej kuchni powstają smakowite desery czy też ciasta :) Ściągnąłem przepis bo widać że nie jest to trudne ciasto więc i zachęta do zrobienia również jest. Dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja póki co roladę zrobiłam jedną - jakaś taka mało zgrabna wyszła :P Twoja jest cudna, i chyba stanie się inspiracją do kolejnych prób :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne zdjęcia, rolada wygląda niesamowicie!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Smak truskawek i biszkoptu to idealny duet, co widać, kiedy się patrzy na twoje dzieło. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. w ilu stopniach i przez ile minut piec biszkopt w piekarniku bez termoobiegu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Około 15 minut :) Przepraszam za opoznienie w odpowiedzi.

      Usuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com