piątek, 22 sierpnia 2014

Sernik na zimno na serkach homogenizowanych

Sernik na zimno z galaretką

Sernik na zimno na serkach homogenizowanych o bardzo delikatnej strukturze, wręcz piankowo-musowej. Podczas krojenia wydaje fantastyczny dźwięk :-) 
Podwójnie waniliowy z racji serków o tym smaku oraz z dodatkiem wanilii. Owoce dowolne. Najczęściej robię go z truskawkami (w tym sezonie aż 7 razy - wersja z truskawkami TUTAJ), ale smakuje również z borówkami, porzeczkami, jagodami, malinami czy brzoskwiniami. Zachęcam do zrobienia. Z pewnością Wam posmakuje!

Sernik na zimno z owocami i galaretką

Przepis na sernik na zimno z galaretką

Przepis mamy

SKŁADNIKI:
5 serków homogenizowanych waniliowych (każdy o wadze 150g)
4 jajka (osobno białka i żółtka)
100g miękkiego masła
3/4 szklanki cukru pudru (może być również zwykły drobny cukier)
2 łyżki naturalnego ekstraktu z wanilii lub laska wanilii przepołowiona i wyłuskana z ziarenek
szklanka mleka (250ml)
2,5 łyżki żelatyny

oraz:
dowolne owoce (u mnie borówki i maliny)
galaretka agrestowa

Tortownica 24-26cm wyłożona papierem do pieczenia

Mleko podgrzewamy (temp. sprawdzamy wkładając do niego palec; nie może być za gorące, wówczas żelatyna straci właściwości żelujące), łączymy z żelatyną, dokładnie mieszamy i odstawiamy na 10-15 minut do napęcznienia.
W tym czasie miksujemy masło, stopniowo dodając połowę cukru. Dokładnie miksujemy i dodajemy po 1 żółtku oraz wanilię (w postaci ziarenek lub ekstraktu). Dodajemy serki waniliowe, ponownie chwilę miksujemy. Wlewamy ostudzoną żelatynę i miksujemy.
W osobnym naczyniu ubijamy białka na sztywno, a następnie ubijamy dalej z pozostałym cukrem do jego rozpuszczenia. Łączymy z masą serową i mieszamy bez użycia miksera (za pomocą szpatułki). Masę wkładamy do lodówki na około 15 minut do momentu delikatnego stężenia. Należy pilnować by masa nam całkowicie nie stężała.
W tym czasie przygotowujemy galaretkę według opisu na opakowaniu. Studzimy i wkładamy do lodówki.
Lekko stężoną masę przekładamy do tortownicy. Chłodzimy i układamy owoce. 
Kiedy galaretka lekko stężeje wylewamy ją na owoce i chłodzimy sernik kilka godzin. Najlepiej przez całą noc. Wówczas sernik kroi się lepiej i lepiej też smakuje. Ja pokroiłam sernik po 5 godzinach, ponieważ spodziewałam się gości. 

Bon Appétit!


Przepis na sernik waniliowy z owocami


Sernik na zimno z borówkami i malinami


11 komentarzy:

  1. Sernik pyszny i piękny.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam sernik na zimno jednak jeszcze nigdy nie wyszedł mi taki, jaki powinien. Ten prezentuje się znakomicie, z przyjemnością wypróbuje Twój przepis!:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Lekki ,idealnie letni serniczek. Bardzo mi się podoba.:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda na bajecznie delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny serniczek. Moja Mama robi bardzo podobny, też dodaje masło i jajka.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam serniki na zimno, szczególnie te mało słodkie. Chłodzący deser dwa w jednym. Ten wierzch owocowy jest super, muszę koniecznie wypróbować, bo mi się świeże owoce skończą! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robię ten sernik od 30lat zawsze pyszny

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com