niedziela, 14 września 2014

Indyk w sosie koperkowym

Indyk w sosie koperkowym

Indyk w sosie koperkowym to trafny wybór na niedzielny obiad, ale nie tylko. Chude mięso z indyka, młode ziemniaki, duża ilość koperku oraz sałata. Przepis nawet dla tych najwybredniejszych kubków smakowych. Prosty i szybki, a jednocześnie wykwintny. Jeśli zadajecie sobie właśnie pytanie: Co zrobić na obiad? To odpowiedź jest prosta!Właśnie indyka w sosie koperkowym, a na pewno nie będziecie zawiedzeni. 
Jeśli jeszcze nie doceniliście walorów smakowych, a także zdrowotnych mięsa z indyka zapewniam, że sprzyja w diecie ze względu na małą kaloryczność, niską zawartość tłuszczu, ale za to jest wysoko białkowy. Mięso indycze ma bardzo delikatną strukturę i nie wymaga długotrwałej obróbki.



Przepis na indyka w sosie koperkowym

Przepis własny

SKŁADNIKI:
ok.0,5-0,7kg polędwiczek z indyka
pęczek koperku
2 ząbki czosnku
2-3 łyżki masła
1/2 szklanki śmietany 18%
sól, pieprz
szczypta słodkiej papryki (u mnie pimenton dulce)
3/4 szklanki wody
mąka (ok. 3 łyżki)

oraz:
młode ziemniaki do podania
sałata (masłowa, fryzyjska, lodowa lub inna)

Polędwiczki dokładnie myjemy, oczyszczamy i osuszamy. Kroimy w plastry ostrym nożem. Solimy, pieprzymy i posypujemy pimentonem. Na talerz wysypujemy 2-3 łyżki mąki i obtaczamy każdy kawałek mięsa, otrzepując z nadmiaru mąki. Rozgrzewamy masło i wkładamy na patelnie kawałki indyka. Smażymy z obu stron na złoty kolor. Następnie wlewamy wodę i dusimy pod przykryciem około 10 minut. Mieszamy w garnuszku śmietanę z posiekanym koprem i przeciśniętym czosnkiem, dolewamy odrobinę płynu z patelni i wylewamy. Dusimy bez przykrycia i czekamy, aż sos zgęstnieje. Jeśli jest potrzeba należy dodać łyżkę mąki rozprowadzonej w wodzie, żeby sos bardziej zgęstniał. Moim zdaniem nie ma jednak takiej potrzeby.

SOS DO SAŁATY:
200g jogurtu naturalnego
pół łyżeczki cukru
1 łyżka octu z białego wina
1 łyżka oliwy z oliwek
szczypta soli

Sałatę myjemy i osuszamy w wirowniku. Kroimy na mniejsze kawałki, wkładamy do miski.
Mieszamy ze sobą jogurt, oliwę, ocet, sól i cukier, a następnie łączymy z sałatą. 

Mięso podajemy w towarzystwie młodych ziemniaków oraz sałaty. Dekorujemy koperkiem. Wskazana jest lampka wina, np. Sauvignon Blanc, Chardonnay lub Riesling.

Bon Appétit!


Indyk w sosie koperkowym


5 komentarzy:

  1. Indyk regularnie gości na moim stole, ale z takim sosikiem to jeszcze nie próbowałam. Wygląda bardzo smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas indyk ostatnio jest codziennie. Robię też go czasem w sosie koperkowym, ale dodatkowo dodaję jeszcze chrzan.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam, że koperek może tak dobrze współgrać z indykiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie jestem po obiedzie, więc najedzona - ale to zdjęcie sprawia, że znowu stałam się głodna. Uwielbiam drób w każdej wersji, więc przepis wpada w moje gusta absolutnie. Tak się podpaliłam, że zaserwuję to jutro na obiadek. Dzieci na pewno będą zachwycone. Ale tak naprawdę dzieci to tylko przykrywka - MI NA PEWNO BĘDZIE SMAKOWAŁO :D

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com