sobota, 23 czerwca 2012

Sałatka z sosem andaluzyjskim

Moja ulubiona sałatka w okresie letnim, kiedy pomidory smakują jak pomidory, a ogórki pachną. Do tego świeże, wiejskie jajka, koniecznie czerwona cebula, oliwki (mogą być czarne), kapary (opcjonalnie), dobrej jakości tuńczyk najlepiej w oleju i w kawałkach. A wszystko zalane sosem "niestety" z majonezem, przecierem pomidorowym, papryką i czosnkiem. Napisałam niestety, bowiem wiem, że majonez jest ciężki, tłusty i nie każdy za nim przepada. Ale uwierzcie, że jogurt nie będzie tutaj dobrym zamiennikiem. Raz zrobicie i przekonacie się, że musi tak zostać jak w przepisie. Sałatka smakuje wybornie, jest idealna na obiad i kolację. Syta, smaczna i zdrowa. Przynajmniej 3 atuty, więc jak nie spróbować? A wszystko należy popić białym, dobrze schłodzonym winem. Ja bym się dała skusić, a Wy?




Przepis hiszpański

SKŁADNIKI na 2 hiszpańskie porcje:
2 duże pomidory
3-4 ogórki (użyłam małych ogóreczków)
duża czerwona cebula
2 łyżki kaparów
kilkanaście oliwek (wedle uznania)
2 jajka na twardo
puszka tuńczyka

SOS ANDALUZYJSKI:
3 łyżki majonezu
3 łyżki przecieru pomidorowego (ja użyłam ketchupu Develey)*
połowa świeżej papryczki pepperoni (drobno pokrojonej)
duży ząbek czosnku (przeciśnięty)

oraz:
świeżo mielony pieprz
mielona słodka papryka

Składniki sosu mieszamy, posypujemy papryczką i wstawiamy do schłodzenia do lodówki. 

Jajka gotujemy, obieramy. Dzielimy na pół. Warzywa myjemy i kroimy. Ogórki w plastry, cebulę w pióra, pomidory w mniejsze cząstki i układamy w naczyniu. Dodajemy kapary i oliwki. Na wierzch tuńczyka. Najlepiej  w kawałkach. Obok jajka. Poprószyłam wszystko słodką hiszpańską papryką i świeżo mielonym pieprzem. Sos wyjmujemy z lodówki i polewamy sałatkę. Najlepiej smakuje solo lub ze świeżą bagietką.

* zawiera 73 % przecieru pomidorowego


Bon Appétit!




Dodaję do akcji"



8 komentarzy:


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com