sobota, 16 czerwca 2012

Muffiny z truskawkami i kruszonką migdałową




Moi Drodzy! Kiedy jest upalnie, człowiek się rozleniwia, nie wymyśla wówczas żadnych skomplikowanych przepisów, nie ma bowiem ochoty na spędzenie całego dnia w kuchni. Czyż nie?
Dlatego dziś nie piekłam żadnego ciasta (jak co weekend!!!). Ale że coś słodkiego musi być, bo łasuchy chodzą i proszą, robią miny kota ze Shreka :) to popełniłam rach ciach muffinki z truskawkami i kruszonką migdałową. A że dostałam prośby na maila o szybkie dodanie przepisu, natychmiast w momencie, kiedy dodałam zdjęcie na moim fan page'u i to tuż po wyjęciu ich z piekarnika, nie mogłam jednak odmówić i szybciutko przepis dla Was spisałam.
A właśnie! Zapraszam na mój fan page, bowiem tylko tam znajdziecie aktualne informacje o moich szaleństwach kulinarnych oraz zdjęcia nigdzie indziej nie publikowane! No i zapraszam na piłkarskie emocje, bo niedługo mecz. Wy też kibicujecie?
Dobrze, to ja już sobię pójdę i schłodzę piwo na tą okazję.


Przepis własny

SKŁADNIKI na 12 babeczek:
2 jajka
125g masła
2 szklanki mąki (dałam 1 szkl. pszennej tortowej i 1 szkl. mąki chlebowej pełnoziarnistej)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki białego cukru
cukier waniliowy
3/4 szklanki jogurtu naturalnego (ok. 200ml)
2 garści świeżych truskawek (ja miałam duże okazy)

KRUSZONKA:
3 łyżki  zimnego masła
pół szklanki mąki
3 łyżki cukru (dałam brązowy)
2 garści płatków migdałów
szczypta cynamonu

Formę na muffiny wyłożyć papilotkami i odstawić. Piekarnik nagrzać do 180 stopni z termoobiegiem.

Składniki na kruszonkę zagnieść i wstawić do lodówki.

Truskawki umyć, odszypułkować i pokroić na plasterki lub mniejsze kawałki.

Masło roztopić i ostudzić. Przygotować 2 miski. Do jednej przesiać mąkę z proszkiem i wymieszać. W drugiej roztrzepać jajka, dodać cukier zwykły i waniliowy, dokładnie wymieszać, wlewać ostudzone masło i jogurt naturalny.
Połączyć składniki, wlewając mokre do suchych i chwilę mieszać za pomocą łyżki. Dodać truskawki. Nałożyć masę do papilotek. Masa powinna być gęsta, ale nie należy się tym przejmować. Na wierzchu można ułożyć jeszcze parę plasterków truskawek, a następnie posypać obficie kruszonką.

Kiedy piekarnik się nagrzeje należy zmniejszyć temperaturę do 160 stopni. Piec ok. 25 minut. Ja piekłam dokładnie 26 minut. Babeczki pięknie wyrosły, a kruszonka była złocista i chrupka.

UWAGA!Składniki oczywiście należy wyjąć  odpowiednio wcześniej z lodówki, dotyczy to jogurtu i jajek!

Bon Appétit!




11 komentarzy:

  1. Już Ci wcześniej pisałam, że chętnie bym takie zjadła. I teraz to podtrzymuję :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  2. wow..nice presentation. The colors are so vibrant..pictures looks good enough to eat.

    OdpowiedzUsuń
  3. uwilbiam takie babeczki.
    piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają pysznie!

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam!!!!!!!!!!!!! :) Uwielbiam babeczki tego rodzaju, mam ochotę sporządzić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ależ jestem głodna, same pyszności

    OdpowiedzUsuń
  7. wspaniale sie prezentują ;) uwielbiam muffiny

    OdpowiedzUsuń
  8. witaj! mam prośbę czy mogłabyś wstawić przepis na muffiny z makiem? dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście zrobię to przy najbliższej okazji, jak tylko będe je robić. Wtedy też zamieszczę zdjęcia. Nie zamieszczam na blogu przepisów bez zdjęć :)
      Pozdrawiam, Agata

      Usuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com