poniedziałek, 18 czerwca 2012

Kurczak Korma

Zainspirowana przepisem Jamiego Olivera na kurczaka Korma, postanowiłam go przyrządzić. Nie dostosowałam się w pełni do tego przepisu, a oczywiście zrobiłam po swojemu. Składniki jak najbardziej są oryginalne, jednak sposób wykonywania i kilka przypraw dorzuciłam od siebie.


SKŁADNIKI na 4 duże porcje:
6 piersi z kurczaka
szklanka ugotowanej ciecierzycy (zostało mi po hummusie)
2 duże cebule
4 ząbki czosnku
łyżka wiórków kokosowych
2 łyżki płatków migdałowych + garść do ozdoby
1 puszka mleka kokosowego - 400ml 
1 kartonik przecieru pomidorowego (użyłam CIRIO)
kawałek świeżego imbiru, ok.4 cm startego korzenia
2 łyzki masła
4 łyżki oleju arachidowego
1 limonka

oraz:
ryż jaśminowy uprażony na sypko
do posypania i ozdobienia świeża kolendra (nie miałam niestety)

PRZYPRAWY JAKICH UŻYŁAM*:
1 łyżeczka garam masala
1 łyżeczka kurkumy
1 łyżeczka curry
pół łyżeczki kuminu (ziarna były prażone i roztarte)
pół łyżeczki mielonego kardamonu
szczypta cynamonu
pół łyżeczki chili (można zastąpić świeżą papryczką)

* przyprawy wymieszałam razem

Piersi dokładnie oczyściłam, umyłam i pokroiłam w szersze paski. 
Cebulę posiekałam w pióra. Imbir starłam na tarce i roztarłam z czosnkiem.
Wok rozgrzałam z olejem arachidowym, a następnie dorzuciłam masło. Dodałam imbir z czosnkiem, cebulę i  połowę mniej więcej przypraw. Wszystko należy dokładnie mieszać i uważać by się nie przypaliło. Woki szczególnie szybko się rozgrzewają. 
Następnie dodałam kurczaka i chwilę rumieniłam. Wrzuciłam wiórki kokosowe, płatki migdałów oraz ciecierzycę. Zalałam wodą, czekałam aż kurczak zmięknie. Dodałam przecier pomidorowy, mleko kokosowe i resztę przypraw. 
Gotowałam ok. 15 minut, by sos się zredukował. Skropiłam wszystko sokiem z limonki.
Podawać w ryżem lub z hinduskim pieczywem Naan.

Bon Appétit! 





7 komentarzy:

  1. To są właśnie dania, które uwielbiam! Sam kolor potrafi nieźle pobudzić apetyt:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat mam mleko kokosowe i limonki, może jak będzie chwilka skombinuję coś podobnego. Tak dawno nie jadłam kurczaka z ryżem, narobiłaś mi smaka ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam kormę... Jamiego wydanie jest dla mnie nowe, nigdy jeszcze nie łączyłam kormy z kokosowymi wiórkami, zawsze tylko z migdałami. Ale polączenie wydaje się oczywiste, przy najbliższej okazji dosypie troszeczkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się podoba ta propozycja, uwielbiam dobrze doprawionego kurczaka, a Twój prezentuje się niezwykle apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne kolory! Bardzo lubię takie dania!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry :)

    Już czuję ten zapach przypraw! Zjadłabym takiego kurczaka na obiad. Niestety dziś muszę się zadowolić samym kremem z kapusty :)

    Z pozdrowieniami,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry! Krem z kapusty to mnie by się dziś przydał, bo dziś nie zdążę chyba nic ugotować...poproszę miseczkę :)

      Usuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com