środa, 13 czerwca 2012

Sernik kokosowy z truskawkami



Nowa, lepsza wersja  poprzedniego sernika (tego), w którym zastanawiał Was dodatek malibu do masy serowej.
Po ilości Waszych komentarzy wywnioskowałam, że przepis przypadł Wam do gustu, dlatego postanowiłam zmodyfikować przepis, a sernik uczynić jeszcze bardziej kokosowym. Nie sądziłam, że może być jeszcze lepszy! Zapraszam do wypróbowania obu wersji :)

Przepis własny

SKŁADNIKI:
biszkopty na spód (użyłam savoiardi)
kilka łyżek malibu

MASA:
250 g serka ricotta
250 g mascarpone
250 g śmietany kremówki
mała puszka mleka kokosowego
2 czubate łyżki żelatyny + kilka łyżek ciepłej wody do rozpuszczenia w niej żelatyny
cukier waniliowy
laska wanilii
kieliszek malibu
niecałe 3/4 szklanki cukru pudru
2 łyżki wiórków kokosowych
około 1,5 szklanki dojrzałych truskawek (umytych, odszypułkowanych) Ja nie odmierzałam dokładnie ilości, ułożyłam na całej powierzchni biszkoptów

oraz:
galaretka truskawkowa
szklanka wrzątku
szklanka truskawek na sos (mniej więcej)

Tortownica 24 cm

Dno formy wyłożyć papierem, a następnie ułożyć biszkopty posypką cukrową ku górze. Skropić malibu (ok. 1 łyżeczki na 1 biszkopt). Jest to wystarczająca ilość, gdyż w tym przypadku biszkopty nie mogą być zbyt mokre.
Truskawki pokroić na połówki lub w przypadku większych okazów na plastry i ułożyć na biszkoptach lub również po bokach, a następnie posypać wiórkami kokosowymi.
Jeśli chcecie by torcik lepiej się kroił sugeruję ułożenie truskawek na masę serową, a pod galaretką z sosem truskawkowym.
Mascarpone  i ricottę zmiksować z cukrami na gładką masę, dodać wanilię, mleko kokosowe i malibu. Zmiksować na najniższych obrotach miksera.

Namoczyć żelatynę i dobrze wymieszać.

Śmietankę kremówkę ubić i wymieszać z masą z serową i dodawać stopniowo żelatynę.
Wylać masę na biszkopty. Wyrównać dokładnie za pomocą płaskiego noża lub szpachelki.
Wstawić sernik do lodówki na godzinę. Następnie przygotować sos truskawkowy. Zblendować truskawki  i przygotować galaretkę według przepisu, ale tylko w szklance wrzątku, ostudzić, poczekać aż troszkę stężeje (żeby nie wyciekła przez tortownicę). 
Kiedy wystygnie i zacznie tężeć należy ją wymieszać z sosem z truskawek i wyłożyć na sernik.
Przechowywać oczywiście w lodówce.

Bon Appétit!



22 komentarze:

  1. Mmmmm, kokosowy jest z pewnością jeszcze lepszy! A dla fanów wiórek i mleka kokosowego, takich jak ja, to przepis wprost do natychmiastowego przetestowania!
    Pychota!

    Serdecznie pozdrawiam,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam oba przepisy do przetestowania i dokonania wyboru, który smaczniejszy! :)

      Usuń
  2. Z tym kokosowym smakiem brzmi pysznie! Do tego bardzo ładnie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. o ja Cie, kradnę przepis oczywiście :) w sobotę jadę do siostry mojego chłopaka więc ją poczęstuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o matko jakie cudowne pyszności ,wszystko co najsmaczniejsze....

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam kokosowo-truskawkowe połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Serniczek wygląda fantastycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. O nie ,tylko nie mój ulubiony kokos!! <33

    OdpowiedzUsuń
  8. piękne zdjęcia.
    własny przepis, rewelacyjny przepis!
    dostanę kawałeczek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No oczywiście! Tylko przy następnej okazji, bo niestety nie ma już nawet okruszków z biszkoptów! :)

      Usuń
  9. lubię takie ciasta, chętnie wypróbuję, a poza tym cudownie smakowicie wygląda:)
    A.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ile truskawkowych pyszności tu powstało,
    podczas mojej nieobecności!
    Sernik wygląda pięknie.
    Truskawki i kokos...same pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  11. wczoraj jadłam sernik na zimno, ale Twój na pewno o niebo lepszy

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com