piątek, 20 czerwca 2014

Crema di fragola

Crema di fragola

Crema di fragola to popularny włoski deser składający się z sera mascarpone, ubitej śmietany (lub ubitych białek) i truskawek. Miałam okazję spróbować tego deseru w modnej restauracji Vapiano podczas mojego pobytu w Niemczech. To idealne zwieńczenie dobrego włoskiego posiłku! Masa jest bardzo puszysta, a w połączeniu z truskawkami smakuje po prostu niebiańsko  :-)
Deser podajemy w pucharkach, szklankach lub ozdobnych słoikach. Ilość truskawek dowolna! Według mnie im więcej, tym lepiej!


Przygotowując deser korzystałam z przepisu znajomego Włocha Antonio, któremu dziękuję za pomoc :-)

Przepis bierze udział w konkursie kulinarnym organizowanym przez Fabrykę form!

Przepis na Crema di fragola

Przepis od Antonio C.

SKŁADNIKI na 4 pucharki:
250ml zimnej śmietany 30% (lub 2 ubite na sztywno białka)
250g serka mascarpone
1 laska wanilii
2,5 łyżki cukru pudru
truskawki (dowolna ilość)
kakao do oprószenia

Śmietanę wlewamy do pojemnika i ubijamy na sztywno. Dodajemy cukier puder i miksujemy do rozpuszczenia cukru. W osobnym naczyniu miksujemy serek mascarpone i łączymy z ubitą śmietaną. Najlepiej wówczas zrobić to tylko za pomocą łyżki lub mieszadła. Dodajemy wydrążone ziarenka wanilii i mieszamy.
Nakładamy do pucharków lub szklanek po ok. 2 łyżki kremu, układamy pokrojone truskawki i przykrywamy kolejną warstwą kremu. Oprószamy kakao, dekorujemy truskawkami, listkami mięty lub melisy. Schładzamy w lodówce ok. 15-20 minut lub dłużej.

Moja uwaga: Nie namawiam na drastyczną zmianę przepisu na Crema di fragola, ale polecam dodanie kilku kropli świeżo wyciśniętego soku z cytryny oraz 2 łyżki likieru Amaretto. Podkreślą smak kremu.


Bon Appétit!

Crema di fragola włoski deser z truskawkami


Deser z mascarpone i truskawek

14 komentarzy:

  1. Mniam, coś pysznego :) Taki leciutki i delikatny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Deser pyszny i łatwy. Z cyklu do powtórki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie cudowne plenerowe zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  4. że smaczne, to oczywiste, ale jak ślicznie wygląda ! Moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny pomysł na letni deser, póki jeszcze są truskawki. No pięknie podany :)

    Powodzenia w konkursie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny pomysł na letni deser, póki są truskawki. No i forma prezentacji przemawia do mnie.
    Powodzenia w konkursie!

    OdpowiedzUsuń
  7. to arcydzieło :) tak pięknie wygląda że grzechem jest zjeść ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis mnie przekonał! Robię!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda niesamowicie lekko i puszyście. I te cudowne ujęcia!

    OdpowiedzUsuń
  10. w jakich naczyniach należy podać deser? w 300ml czy można 200ml?

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com