sobota, 18 lipca 2015

Frużelina z czerwonej porzeczki

Czerwona porzeczka-przetwory
Frużelina z czerwonej porzeczki

Frużelina z czerwonej porzeczki to pyszny dodatek owocowy do deserów, lodów, naleśników, gofrów i ciast. Frużelinę robię dopiero od dwóch lat, ale tak podbiła nasze podniebienia, że zaczęłam przetwarzać coraz więcej owoców i produkować coraz to większe ilości słoiczków.  
W ubiegłym roku podawałam Wam przepis na FRUŻELINĘ Z CZARNEJ PORZECZKI, którą wykorzystywałam zimą do pysznych ciast, np. Kakaowe ciasto z frużeliną porzeczkową lub do torciku, na który podam Wam przepis niebawem.
Tym razem zrobiłam 3 słoiczki frużeliny z czerwonej porzeczki i coś mi się zdaje, że w kolejny czwartek na rynku dokupię jeszcze ze 2 kg.
Poza tym jak już wiecie z mojego Instagrama i Facebooka zapakowałam w słoiczki frużelinę z czarnej porzeczki i agrestu. Na tą ostatnią podam przepis w poniedziałek :-) Już teraz zapraszam serdecznie!

Frużelina porzeczkowa

Przepis własny

SKŁADNIKI:
1 kg czerwonej porzeczki
szklanka cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
50 ml wody
szczypta cynamonu (jakieś pół łyżeczki)

Porzeczki dokładnie myjemy i obieramy z gronek (ja robię to przy użyciu widelca). Wrzucamy owoce do rondelka i zasypujemy cukrem. Gotujemy do momentu, jak porzeczki puszczą dużo soku.
Wlewamy rozrobioną z wodą mąkę ziemniaczaną i mieszamy. Dosypujemy cynamon. Gorącą frużelinę przekładamy do suchych słoiczków. Mocno zakręcamy. Ustawiamy do góry dnem i tak studzimy.

Bon Appétit!

Frużelina przepis

Czerwona porzeczka frużelina

Frużelina z czerwonej porzeczki przepis

4 komentarze:

  1. U mnie czerwona dopiero czeka na zapakowanie jej w słoiczki. Za to dziś w ruch poszła czarna w towarzystwie nektarynek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piekne zdjęcia!!! a porzeczki super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Frużelina wyszła fantastyczna ! Dziękuje za przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie robię sobie bo jest SUPER :-)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com