poniedziałek, 20 lipca 2015

Frużelina z agrestu

Przepis na frużelinę agrestową
Frużelina z agrestu


Frużelinę z agrestu zrobiłam poraz pierwszy, ale już podbiła moje podniebienie. Agrest idealnie zachowuje swój kształt, trzeba uważać by go za bardzo nie rozgotować. Dodatek soku z cytryny podkreśla jesgo kwaskowaty smak. Pyszna!Po prostu pyszna frużelina!

A może zainteresują Was przepisy na inne aktualne przetwory:
Frużelina agrestowa

Przepis własny

SKŁADNIKI:
1 kg agrestu
szklanka cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
50 ml wody
sok wyciśnięty z połowy cytryny

Agrest dokładnie myjemy i obieramy. Wrzucamy owoce do rondelka i zasypujemy cukrem. Gotujemy do momentu, aż puszczą dużo soku. Dodajemy sok z cytryny. Mieszamy. Zwiększamy ogień i wlewamy rozrobioną z wodą mąkę ziemniaczaną i mieszamy. Gorącą frużelinę wlewamy do suchych słoiczków. Ustawiamy do góry dnem i tak studzimy.
Nie ma potrzeby pasteryzacji frużeliny. Ale jeśli się obawiacie pasteryzujcie ją przez zaledwie kilka minut (5 minut).

Bon Appétit!


Frużelina agrestowa


Agrestowa frużelina


Frużelina przepis agrest

1 komentarz:

  1. Nigdy czegoś podobnego nie próbowałam,bardzo ciekawy przepis;))

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com