poniedziałek, 20 lipca 2015

Frużelina z agrestu

Przepis na frużelinę agrestową
Frużelina z agrestu


Frużelinę z agrestu zrobiłam poraz pierwszy, ale już podbiła moje podniebienie. Agrest idealnie zachowuje swój kształt, trzeba uważać by go za bardzo nie rozgotować. Dodatek soku z cytryny podkreśla jesgo kwaskowaty smak. Pyszna!Po prostu pyszna frużelina!

A może zainteresują Was przepisy na inne aktualne przetwory:
Frużelina agrestowa

Przepis własny

SKŁADNIKI:
1 kg agrestu
szklanka cukru
2 łyżki mąki ziemniaczanej
50 ml wody
sok wyciśnięty z połowy cytryny

Agrest dokładnie myjemy i obieramy. Wrzucamy owoce do rondelka i zasypujemy cukrem. Gotujemy do momentu, aż puszczą dużo soku. Dodajemy sok z cytryny. Mieszamy. Zwiększamy ogień i wlewamy rozrobioną z wodą mąkę ziemniaczaną i mieszamy. Gorącą frużelinę wlewamy do suchych słoiczków. Ustawiamy do góry dnem i tak studzimy.
Nie ma potrzeby pasteryzacji frużeliny. Ale jeśli się obawiacie pasteryzujcie ją przez zaledwie kilka minut (5 minut).

Bon Appétit!


Frużelina agrestowa


Agrestowa frużelina


Frużelina przepis agrest

3 komentarze:

  1. Nigdy czegoś podobnego nie próbowałam,bardzo ciekawy przepis;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam, ale nie wiem czy mąki ziemniaczanej nie jest zbyt mało. Łyżka łyżce nie jest równa, trochę dodałam więcej mąki ale i tak wydaje mi się to zbyt rzadkie, no zobaczymy za jakiś miesiąc dwa jak otworzę słoik.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja wyszła za rzadka, trzeba zwiększyć ilość mąki ziemniaczanej, albo za długo gotowałam agrest bo miałam to bardzo bardzo wodniste.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com