czwartek, 30 maja 2013

Tort czekoladowy z truskawkami



Wyśmienity tort czekoladowy z truskawkami na rozpoczęcie sezonu truskawkowego. Przygotowałam go na urodziny mojej siostry, która marzyła o lekkim torciku z naszymi ulubionymi owocami. 
Do biszkoptu wykorzystałam swój ulubiony i niezawodny przepis (znaleziony dawno temu w jakiejś gazecie). Z niego zawsze każdy biszkopt wychodzi idealny!
Krem również sprawdzony na bazie mascarpone i kremówki z dodatkiem gorzkiej czekolady. Powstaje idealny mus, który również możecie podawać w pucharkach i dekorować zarówno truskawkami jak i malinami.
Sposób na przełożenie blatów biszkoptowych truskawkami zaczerpnęłam z internetu. Żadne odkrycie, ale w tym torcie sprawdza się perfekcyjnie.

SKŁADNIKI NA BISZKOPT:
5 jajek
100 g cukru
po 85 g mąki pszennej i ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki dobrej jakości kakao
1 cukier waniliowy
50 g roztopionego i ostudzonego masła
otarta skórka z 1 limonki

KREM:
250 g serka mascarpone
250 g śmietany kremówki
pół szklanki cukru pudru
3 łyżki malibu do kremu + do skropienia i nasączenia biszkoptu
100 g gorzkiej czekolady

oraz:
500 g truskawek (z czego szklankę truskawek odłożyć do zmiksowania + 2 łyżki cukru pudru)
rurki waflowe do ozdoby

Biszkopt pieczemy najlepiej dzień przed ozdabianiem tortu.

Jaja ubijamy z cukrami na puszystą masę. Mąki mieszamy z proszkiem do pieczenia i kakao, przesiewamy do miski. Dodajemy ubite jajka i powoli wlewamy ostudzone masło i skórkę z limonki. Delikatnie mieszamy lub miksujemy na niskich obrotach.
Ciasto wlewamy do tortownicy (24 cm) wyłożonej papierem. Pieczemy 30 minut w temp. 170 stopni z termoobiegiem.
Po upieczeniu wyjmujemy na kratkę i studzimy. Ja biszkopt zawsze odstawiam na całą noc.

Następnego dnia przekrawamy biszkopt na 3 częsci i przystępujemy do robienia kremu. Czekoladę łamiemy na tabliczki i roztapiamy w kąpieli wodnej. Odstawiamy. Ubijamy kremówkę na sztywno, dodajemy cukier puder i mascarpone. Łączymy z rozpuszczoną czekoladą, dodając ją łyżka po łyżce do kremu i delikatnie mieszamy. Na końcu dodajemy malibu. Wstawiamy krem do lodówki na chwilę.

Na paterze układamy dolnią warstwę biszkoptu i skrapiamy obficie malibu. Truskawki myjemy i kroimy w plastry. Rozkładamy równo na biszkopcie, pamiętając by zostawić je na kolejną warstwę i na wierzch. 
Odłożoną szklankę truskawek blendujemy z 2 łyżkami cukru pudru na mus. Połową musu skrapiamy truskawki. Resztę odkładamy do drugiej warstwy.
Rozkładamy krem i przykrywamy biszkoptem. Ponawiamy czynności. Malibu+truskawki+mus+krem.
Przykrywamy ostatnim płatem biszkoptu i smarujemy dokładnie kremem wierzch i boki. Dekorujemy w dowolny sposób. Ja ułożyłam dwie duże truskawki na wierzchu, a po bokach przykleiłam rurki waflowe, które nie dość, że pięknie się prezentują na torcie to jeszcze super smakują.

To było udane świętowanie!

Bon Appétit!




Bądźcie na bieżąco i śledźcie mój profil na Facebooku!


15 komentarzy:

  1. Te ozdoby z rurek wyglądają niczym forteca, świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aaaa, nie mogę oderwać wzroku od tego tortu! Boski jest!

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam. Przesyłam Ci nominację do Liebster Blog. Zapraszam do odwiedzin na moim blogu: http://tasteinspirations.blogspot.com. Szczegóły konkursu znajdziesz pod adresem: http://tasteinspirations.blogspot.com/2013/05/nominacja-do-liebster-blog-award.html. Zapraszam do zabawy!

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że u ciebie dziś też "truskawkowo":)
    Super torcik, z pewnością smaczny!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudnie wyglada! Upieczesz mi taki na urodziny? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda wspaniale, uwielbiam połączenie czekolady i truskawek :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie pyszności a ja jestem na diecie. Jak tylko będę po robię z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. z ochotą zjadlabym kawał tego tortu, choćby w nocy ;) pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czekoladowo - truskawkowa cudowność. Ten tort wygląda wspaniale :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. czekoladowe cudo aż miło popatrzeć;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Poszukując przepisu na tort urodzinowy, zainspirowałam się Twoim. Zastosowałam drobne modyfikacje, ale przepis uważam za fantastyczny. Zapraszam do obejrzenia: http://smakiempisany.blogspot.com/2013/06/tort-czekoladowy-z-truskawkami-birthday.html :)))

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com