poniedziałek, 13 maja 2013

Sałata rzymska z jajkiem sadzonym

Postanowiłam odchudzić angielskie śniadanie :) Jako że zmieszanie ze sobą jajek sadzonych, boczku, kiełbasek, fasolki, smażonych pomidorów, pieczarek i tostów (których w ogóle nie jadam) nie wydaje mi się dobrym pomysłem. Wszak jest to ciężkie i tłuste (jakieś 90 % czystego tłuszczu) i choć może smaczne (w końcu zajadają się tym w Anglii), to jednak nie dla mnie.
Będąc w Londynie podziwiałam żołądki co niektórych, którzy potrafią wsunąć na jedno posiedzenie pełne talerze tego wszystkiego co wymieniłam powyżej. Myślę, że teraz uzasadnione jest stwierdzenie all day breakfast, ponieważ w restauracjach i pubach takie angielskie śniadania serwowane są przez cały dzień. Bez wątpienia wystarczyłoby to na wszystkie posiłki dnia, ale Anglicy nie liczą kalorii.
Dlatego przygotowałam lżejszą wersję klasycznego angielskiego śniadania. Połączyłam sałatę rzymską, wytopiony boczek, jajko sadzone, orzeszki piniowe i doskonałej jakości oliwę z oliwek.
Bardzo prosta sałatka, która może stanowić śniadanie, jak i wcześniejszy lunch. Z kromką chleba będzie bardziej treściwa, dobrze jest również maczać pieczywo w oliwie i rozpływającym się po sałacie zółtku.
Jak myślicie, może Anglicy w ramach walki z ogólnonarodową otyłością powinni serwować takie śniadania?


Przepis własny

SKŁADNIKI:
1 główka sałaty rzymskiej
kilka plastrów boczku
2 jajka
pęczek szczypiorku (posiekany)
garść orzechów piniowych uprażonych na suchej patelni
oliwa z oliwek
ćwiartka cytryny



Sałatę porwać na listki, dobrze umyć i osuszyć w wirowniku lub w ręcznikach papierowych. Ułożyć na talerzach. Skropić sokiem z cytryny. Boczek pokroić w plastry i smażyć na patelni bez tłuszczu aż do zrumienienia. Przełożyć na talerze. Na drugiej patelni zrobić jajka sadzone, przyprawić je solą, pieprzem i posypać szczypiorkiem. Przełożyć do pozostałych składników. Całość posypać orzeszkami, dodatkową porcją szczypiorku i polać dobrej jakości oliwą z oliwek.



Bon Appétit!



Przy okazji przepis dodaję do akcji:

11 komentarzy:

  1. Fajny przepis , ją również nie przepadam za typowym ang śniadaniem. Twoja wersja bardzo fajna . Ps gdzie można kupić takie śliczne foremki na jajka ?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, a foremki kupiłam w Tchibo :)

      Usuń
    2. Tchibo ?;) ale przecież to kawa ;) - taki żart ;) dzięki, pozdrawiam

      Usuń
    3. Dobry żarcik haha :D Miłego dnia!

      Usuń
  2. robię podobną sałatkę i jest jedną z moich ulubionych :) ślicznie wygląda u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. te jajeczka sa wspaniałe ;P pyszne śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie angielski oryginał jest zdecydowanie za tłusty, więc Twoja wersja bardzo mi odpowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od czasu do czasu dobre "full English" nie jest zle :) Ale na co dzien lepiej ratowac sie taka zdrowa wersja.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne foremki:) I pyszna sałatka:)

    OdpowiedzUsuń
  7. o matko. już wiem jak będzie wyglądało moje najbliższe niedzielne śniadanie :))))

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com