czwartek, 2 maja 2013

Pasta z awokado

Zaniedbałam ostatnio cykl z pastami do pieczywa, dlatego wracam dziś do Was z przepisem na pyszną pastę z awokado i tuńczyka. Szybka  do zrobienia, a naprawdę smaczna. Możecie konfigurować przepis, dodając szczypiorek lub młodą dymkę. Sama bardzo często ją dodaję. Pasta smakuje również ze zwykłą cebulą, ale szalotka jest bardziej delikatna, dlatego dodaję właśnie ją.
Pamiętajcie by szybko skropić awokado cytryną, żeby nie ściemniało. 
Pomysłowe jest podanie pasty w skórce z awokado. Wygląda to rewelacyjnie, zwłaszcza kiedy jeszcze dodatkowo ozdobimy ją zieleniną i ułożymy na drewnianych deskach. Do tego podajcie koniecznie świeże pieczywo, np. bagietki domowe.



Przepis własny

SKŁADNIKI:
1 duże dojrzałe awokado
1 szalotka drobno posiekana
1 puszka tuńczyka w sosie własnym
sok z połowy cytryny
1 łyżka oliwy aromatyzowanej z szalotką (Monini)
5 łyżek oliwy EV dobrej jakości
pieprz świeżo mielony

Awokado umyć i wytrzeć. Przekroić na pół, wydrążyć pestkę, miąższ wyjąć do miseczki, włożyć do niej również pestkę z awokado, skropić sokiem z cytryny i wymieszać widelcem. Wyjąć pestkę. Włożyć przecisnięte mięso z tuńczyka, posiekaną szalotkę. Przyprawić pieprzem, dodać oliwy. Wymieszać.
Podawać ze świeżym pieczywem.


Bon Appétit!




8 komentarzy:

  1. nie lubię awokado.
    ale pasta ładne wygląda :]

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakos nie moge tego awokado oswoic... Ale pasta wyglada ciekawie!

    OdpowiedzUsuń
  3. ciakwe połączenia. Ja awokado zazwyczaj dodaje do sushi... hmm może taką pastę można by wykorzystać do sushi lub innych roladek. W każdym razie warta wypróbowania :)
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja za to uwielbiam awokado. Mogę je jeść codziennie ! Moją ulubioną pastą jest chyba guacamole, aczkolwiek połączenie z tuńczykiem też brzmi pyszni:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno wypróbuję ten przepis. Avokado w pojedynkę jest w smaku do bani, ale w połączeniach spełnia rolę, jak masełko i do tego takie zdrowe. Pozdrawiam autorkę i jej gości!

    OdpowiedzUsuń
  6. na pewno wypróbuję bo malo znam przepisów z awokado..

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystko mam,wiec spróbuję, bo w takiej formie awokado jeszcze nie jadłem...

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com