środa, 15 stycznia 2014

Spaghetti amatriciana

Jak wiecie jestem wielbicielką makaronów i generalnie całej kuchni włoskiej. Postanowiłam zwiększyć ilość makaronowych przepisów na blogu i prezentuję Wam dziś kolejny makaronowy przepis- spaghetti amatricianaTo klasyczne danie kuchni włoskiej, które zawiera boczek i pomidory. Jest dość pikantne, ponieważ zawiera peperoncino (lub chili wedle uznania). Jednocześnie jak prawie wszystkie pasty jest łatwe i szybkie w przygotowaniu.
Amatriciana wzbudza zawsze mnóstwo dyskusji: czy dodaje się cebulę czy nie, a może podgardle, a na pewno nie boczek? Znajdźcie swój sposób na amatricianę.


Zdjęcia z mojej kuchni znajdziecie również na Facebooku!


Przepis włoski

SKŁADNIKI dla 2 osób:
250-320 g makaronu bucatini lub spaghetti
120 g boczku (w oryginale guanciale)
1 cebula
2 ząbki czosnku
1 puszka pomidorów bez skórek (pelati)
połowa papryczki peperoncino lub chili
mały pęczek natki pietruszki
sól, pieprz do smaku
starty parmezan, pecorino romano lub grana padano
2 łyżki oliwy z oliwek


Boczek kroimy w mniejsze kawałki i wytapiamy na patelni. Dodajemy posiekaną cebulę i czosnek. Chwilę podsmażamy. Dodajemy pomidory z puszki i posiekaną papryczkę. Mieszamy i dusimy około 15 minut. Przyprawiamy do smaku i mieszamy z ugotowanym al dente makaronem plus z 2 łyżkami wody z makaronu. Całość posypujemy posiekaną natką pietruszki i startym serem. Skrapiamy oliwą. 

Bon Appétit!




5 komentarzy:

  1. Jak tylko skończe dietę to.. wchłonę taki makaron, marzę o takim spaghetti!! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdyby postawione przez ciebie pytania zadać Włochom, to by mieli gadania na cały wieczór :D

    Pozdrawiamy serdecznie
    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  3. Jako miłośniczka kuchni włoskiej i wszelakich makaronów oraz, nie da się ukryć, pikantnych papryczek, zostałam kupiona tym przepisem. Czekam na jeszcze i oblizuję się ze smakiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. dla mnie sama smakowitośc uwielbiam makarony !!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam spaghetti, a takiego jeszcze nie jadłam! Wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com