środa, 8 stycznia 2014

Sałatka z quinoa i granatem

Sałatka z quinoa (komosa ryżowa), z selerem naciowym, tuńczykiem oraz granatem przypadnie do gustu każdemu. A zwłaszcza osobom studiującym i tym, którzy lubią zabierać swój lunch z domu do pracy. Jakiś czas temu zostałam poproszona o przepisy na szybkie dania i sałatki, które można przygotować dzień wcześniej i zabrać ze sobą. Ta sałatka jest idealna!Szybka do zrobienia, a przygotowanie jej wieczorem jest jej kolejnym plusem, ponieważ smaki przegryzą się, dzięki czemu będzie smaczniejsza.
Zachęcam tych, którzy nie przekonali się jeszcze do komosy ryżowej (lub też nigdy jej nie próbowali). Naprawdę warto, bo to samo zdrowie!


Przepis autorski

SKŁADNIKI:
150g komosy ryżowej (quinoa)
pół puszki białej fasoli
puszka tuńczyka w sosie własnym
1 mały owoc granatu
2-3 łodygi selera naciowego
1 łyżka posiekanej mięty (opcjonalnie )


DRESSING:
kilka łyżek oliwy z oliwek EV
sok wyciśnięty z 1 cytryny
2 łyżki soku z pomarańczy
1 łyżka miodu płynnego
1 łyżka octu balsamicznego
1 ząbek czosnku (przeciśnięty)
szczypta świeżo zmielonej soli morskiej
trochę pieprzu kolorowego
szczypta słodkiej papryki w proszku (najlepiej wędzonej)

Komosę gotujemy według przepisu na opakowaniu z odrobiną soli morskiej i łyżką oliwy z oliwek. Gotujemy w stosunku 1:1 1/2. Studzimy.
Do wystudzonej komosy dodajemy odciśniętego tuńczyka, przepłukaną fasolę, pokrojony seler oraz ziarenka granatu.
Łączymy z dressingiem. Jeśli używamy mięty posypujemy w końcowej fazie sałatkę. Ja tym razem nie użyłam jej.

Wszystkie składniki dressingu mieszamy ze sobą w miseczce lub słoiczku, potrząsając nim delikatnie.

Bon Appétit!



8 komentarzy:

  1. Wygląda cudownie kolorystycznie! Wprawdzie jest zupełnie nie dla mnie ze względu na dodatek granatu, ale wygląda pięknie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupiłam quinoę kilka dni temu. Jeszcze nigdy jej nie próbowałam, a czytałam, że jest bardzo smaczna i zdrowa :) Twoja wersja potrawy z quinoą bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa propozycja z granatem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Odważne połączenie, mnie przekonuje. Bardzo lubię połączenie smaków słonych ze słodkimi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam! Uwielbiam wszystko co granatem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Połączenia z granatem jeszcze nie próbowałem, ale z chęcią bym zjadl :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com