piątek, 31 stycznia 2014

Kokosowa panna cotta z mango

Tym razem przygotowałam dla Was Kokosową Panna Cottę z mango. Miałam ogromną ochotę na zimny deser z sezonowymi owocami, które płyną do nas w wielkich kontenerach z odległych, egzotycznych krajów i kiedy zobaczyłam w markecie ogromne, dojrzałe mango, które aż prosiło się o wykorzystanie przyszło mi do głowy Mango lassi oraz panna cotta. Jako że indyjski napój jest już na blogu postawiłam na ten wyjątkowo smaczny deser.
Jeśli lubicie tego typu delicje na pewno Wam posmakuje moja wersja. Dla wzmocnienia smaku kokosowego użyłam domowego Likieru kokosowego, który naprawdę dużo daje i jest mocno wyczuwalny.



To nie jedyna wersja Panna Cotty jaka pojawia się na blogu. Poniżej linki do poprzednich przepisów, a już wkrótce z okazji Walentynek nie lada niespodzianka! Z użyciem granatu :-) 

Polecam również:

Przepis własny

SKŁADNIKI NA 3 PORCJE:
250ml mleka
250ml śmietany kremówki 30%
4 łyżki cukru
3 łyżki likieru kokosowego (użyłam tego)
2 łyżeczki żelatyny
1 łyżka wiórków kokosowych
1 dojrzałe duże mango

W garnuszku rozpuszczamy żelatynę z dodatkiem podgrzanego mleka. Mieszamy dokładnie, by nie powstały grudki.
Pozostałe mleko, śmietankę, cukier i wiórki gotujemy na małym ogniu, dodajemy żelatynę. Dokładnie mieszamy i wlewamy likier kokosowy. Studzimy, a następnie przelewamy do szklanek
Każdą ze szklanek przykrywamy folią aluminiową i wstawiamy do lodówki na noc lub przynajmniej kilka godzin.
Mango obieramy, kroimy i za pomocą blendera robimy puree. Kiedy deser stężeje nakładamy po kilka łyżek na panna cottę. Ponownie wstawiamy do lodówki na jakiś czas. Wystarczy dosłownie 30 minut.
Jeśli wolicie słodsze desery proponuję podczas miksowania mango dodać 1 łyżkę cukru pudru.


Bon Appétit!




4 komentarze:


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com