środa, 4 grudnia 2013

Kurczak z morelami po turecku

Kurczak po turecku z bakaliami to danie nie dla każdego.  Nie każdy bowiem lubi połączenie słodkich smaków w daniach wytrawnych. Kiedy zapytałam o to danie koleżankę,  której mąż jest Turkiem i na jedzeniu zna się jak nikt odpowiedziała, że oboje wolą zwykły pilaw z kurczakiem bez tych wszystkich moreli, rodzynek i migdałów.
Natomiast mnie i mojej rodziny danie bardzo odpowiada. Jest niezwykle aromatyczne i smaczne. Może Wy się skusicie?

A jeśli lubicie takie smaki zerknijcie na przepis na Sznycle z indyka z kopytkami w sosie na bazie wędzonych śliwek, imbiru i czerwonego wina. Idealne danie świąteczne, którym możecie zaskoczyć rodzinę i znajomych.



Zapraszam również na Facebook!

Przepis turecki

SKŁADNIKI:
300g filetów z kurczaka (2 piersi)
ok. 800ml - 1 litr bulionu warzywno-drobiowego (kawałek selera, 1 marchewka, 1 pietruszka, liść laurowy, kilka ziaren pieprzu, sól, łyżka masła, 3 ziarna ziela angielskiego, ząbek czosnku)*
1 duża cebula
1 duży ząbek czosnku
2 marchewki
100g suszonych moreli
garść rodzynek
garść migdałów bez skórek
4 łyżki oliwy z oliwek EV
łyżka masła
1 laska cynamonu
sól, pieprz
kilka nitek szafranu (namoczony w ciepłej wodzie i roztarty)
300g ryżu

* to najszybszy do przygotowania bulion i najlepszy. Możecie dorzucić kilka łodyg selera naciowego czy pietruszki. Możecie również przygotować większą ilość i zamrozić, ponieważ bulion przydaje się do wielu dań.

Zdjęcie zrobiłam w Turcji
Przed przystąpieniem do przygotowywania potrawy należy zamoczyć morele i rodzynki w ciepłej, przegotowanej wodzie. Następnie odcedzić, osuszyć i morele przepołowić na pół.
BULION: Piersi z kurczaka umyć dokładnie, pozbawić błon, osuszyć, pokroić na kilka większych części, zalać wodą i gotować z marchwią, kawałkiem selera i resztą składników potrzebnych na bulion przez ok. 15 minut. Następnie wyłowić mięso, a bulion odstawić na bok.
W garnku lub woku (jak u mnie) rozgrzać oliwę i wrzucić posiekaną cebulę i czosnek. Chwilę smażyć, a następnie dodać marchew pokrojoną w słupki. Podsmażyć przez 3 minuty. Dodać mięso, cynamon, wsypać umyty ryż, podlać połową bulionu, a także dodać roztarty szafran i zamieszać, następnie dodać resztę bulionu, a garnek przykryć. Gotować na wolnym ogniu przez 20 minut, aż ryż wchłonie bulion. Wsypać morele, rodzynki, doprawić solą i pieprzem. Wyłowić laskę cynamonu.
Migdały uprażyć na suchej patelni i dodać do potrawy.


Bon Appétit!




5 komentarzy:

  1. Ja nie do końca szaleję za słodyczą w daniu wytrawnym, ale mam zasadę, że zanim coś skrytykuję, muszę to spróbować. Wiem za to komu będzie smakować, dlatego chętnie przetestuję takie danie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki ciekawy przepis! Nigdy nie jadłam kurczaka z morelami - wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obawiam sie, ze naleze wlasnie do tych ludzi, ktorzy za polaczeniem miesa z bakaliami czy owocami nie przepadaja. Ale jestem pewna, ze dla wielbicieli takich kombinacji to danie to prawdziwa gratka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być niezwykle aromatyczny i smaczny. Ja lubię takie połączenia, ciekawa jestem jak smakuje.
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój Połówek uwielbia takie aromatyczne dania z bakaliami.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com