piątek, 20 grudnia 2013

Śliwki w czekoladzie z marcepanem

Śliwki w czekoladzie!Kto ich nie zna?Chyba nie ma takiej osoby. A jak łatwo je wykonać domowym sposobem możecie się przekonać, korzystając z moich instrukcji.
Wystarczą oczywiście suszone śliwki, to podstawa. Oprócz tego masa marcepanowa, likier amaretto i czekolada. Reszta to już sama przyjemność.
To doskonała propozycja prezentowa!Ja obdaruję tymi śliwkami moją mamę, która je uwielbia. Zrobiłam ponad 60 śliwek na 2 tury :-)


Przepis własny

SKŁADNIKI na 20 sztuk:
20 suszonych śliwek (miękkich)
pół kostki masy marcepanowej
1/2 szklanki likieru amaretto/rumu*
100g gorzkiej czekolady (u mnie 70%)
3 łyżki mleka

oraz:
wykałaczki

* jeśli chcecie by śliwka była mocniejsza użyjcie rumu



Śliwki zalać w miseczce sporą ilością amaretto, na tyle, by zostały przykryte alkoholem. Odstawić na ok. 2 godziny lub najlepiej na całą noc.
Z masy marcepanowej utworzyć kulki i nadziać każdą śliwkę, rozpychając je delikatnie palcem lub wykałaczką.
Czekoladę umieścić w misce z mlekiem nad gotującą się wodą (kąpiel wodna), pamiętając by nie dotykała wody. Roztopić.
Każdą ze śliwek nadziać na wykałaczkę i zanurzać w roztopionej czekoladzie.
Układać na kratce. Najlepiej przechowywać je w chłodnym miejscu.

Moja uwaga: możecie użyć czekolady mlecznej, gorzkiej i deserowej, choć przyznam, że najlepsza według mnie jest czekolada gorzka.

Bon Appétit!




4 komentarze:

  1. Podeślij mi taką paczuszkę hehe;) Jestem amatorem owoców w czekoladzie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. moje właśnie leżakują w rumie, dziś też będą gotowe! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja robie podobnie z tym że alkohol w zależności od tego co mam..kiedyś nawet w wódce zrobilam :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozpusta, poproszę taką paczuszkę ;)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com