poniedziałek, 17 czerwca 2013

Placki z truskawkami i rabarbarem

Idealny podwieczorek. Lekkie i puszyste placuszki z rabarbarem i truskawkami. Posypane cukrem pudrem. Pamiętam, kiedy byłam mama i często babcia witała mnie po szkole właśnie takimi plackami. Prawdziwy smak dzieciństwa i mnóstwo wspomnień...Mogą być z jabłkami, morelami czy śliwkami, ale właśnie te z truskawkami i rabarbarem smakują najlepiej na świecie!


Przepis własny

SKŁADNIKI:
2 jajka
szklanka kefiru
niecałe pół szklanki mleka
1 i 3/4 szklanki mąki
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier z prawdziwą wanilią
pół szklanki cukru
1 łodyga rabarbaru
2 szklanki truskawek

Jajka zmiksować z cukrami na puszystą masę. Dodać przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia. Miksować przez chwilę, powoli dodając mleko na przemian z kefirem. Gdyby masa była za rzadka dodawać jeszcze po trochu mąki.
Do ciasta wrzucić pokrojony na 1,5 cm kawałki rabarbar i pokrojone truskawki. Dokładnie wymieszać łyżką.

Smażyłam na oleju z pestek winogron na małym ogniu po dwa placuszki na patelni.
Przed podaniem posypałam cukrem pudrem.

Bon Appétit!



14 komentarzy:

  1. Smacznie, aż nabrałam ochoty na takie śniadanie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. truskawki wyglądają mi na odmianę poziomkową, pyszny podwieczorek!

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszne placuszki :) rabarbar i truskawki to połączenie idealne :D miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Poprosze porcję placuszków na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Poprosze porcję placuszków na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe połączenie, uwielbiam takie jadać na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W dzieciństwie u mnie zawsze były z jabłkami i rodzynkami. A w ten weekend też robiłam truskawkami. Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne racuszki, rabarbar z truskawką zawsze zwiastuje pełen sukces :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm, ja wczoraj na śniadanko robiłam dosłownie identyczne;):)

    OdpowiedzUsuń
  10. pyszne, szkoda, że nikt takich nie robi dla mnie !

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  11. Na śniadanie idealne! :) Wyglądają tak smacznie, że nabrałam ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Co za pyszności, foty piękne, kusisz mnie do tego, a to owoc zakazany dla mnie. Teraz spać nie będę mogła ha ha. pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zawsze tylko z jabłuszkami...ja chcę z truskawkami i rabarbarem!!!! Mniam!!!

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com