środa, 30 stycznia 2013

Kisz z ciasta francuskiego z brokułami i serem camembert

Wiecie już doskonale, że kocham tarty zarówno te słodkie jak i wytrawne. Dlatego postanowiłam niedawno odświeżyć mój stary sposób na tartę z brokułami. Zdecydowanie wolę w tym przypadku ciasto kruche, które sama zagniatam. Niestety z braku czasu i konieczności zjedzenia czegoś po ciężkim dniu postanowiłam wykorzystać ciasto francuskie, które trzymam w lodówce na wszelki wypadek. Wyszła bardzo smaczna tarta (kisz), który polecam Wam na obiad i kolację.


Przepis własny

SKŁADNIKI:
1 op. ciasta francuskiego
1 mały serek camembert (u mnie Turek złoty camembert)
5-10 pomidorów suszonych z zalewy (np. PONTI)
pół brokuła (podzielony na różyczki i sparzony przez 10 minut wrzątkiem)

FARSZ:
3 jajka
180 g jogurtu greckiego
pół szklanki mleka
1 ząbek czosnku (przeciśnięty)
szczypta soli
świeżo mielony pieprz
szczypta gałki muszkatołowej
łyżka suszonej bazylii

Ciasto francuskie wyjąć z lodówki, rozwinąć i odcisnąć spodem formy, a następnie wyciąć okrąg. Rozłożyć w nasmarowanej foremce. Resztę ciasta zachować.
Na cieście ułożyć pokrojony ser. Następnie dodać pomidory i brokuły. Jak na zdjęciach poniżej.

Aby przygotować farsz, nalezy rozbić jajka i zmiksować ze wszystkimi podanymi przeze mnie składnikami i wylać je na ciasto.
Z pozostałego ciasta zrobić paski o szerokości ok. 2 cm i ułożyć kratkę. Wstawić do piekarnika na ok. 45 minut w temp. 160 stopni z termoobiegiem.

Bon Appétit!


12 komentarzy:

  1. pyszności! ja ostatnio robiłam tartę na cieście francuskim, ale ze szpinakiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczne połączenie! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. ależ on piękny :) musi być bardzo smaczny ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na francuskim tez smacznie - i zdecydowanie szybciej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. O mniam, jak to zachęcająco wygląda;)

    OdpowiedzUsuń
  6. piękna tarta:) ja tez bardzo lubię ten rodzaj ciasta zwłaszcza na obiad z mięsem mielonym lub warzywami:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obłędny! Zapisuję do przetestowania:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się! Fajne paseczki na wierzchu i zawartość pyszna.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ewa
    Wygląda baaardzo apetycznie. Chyba też przyrządzę ten smakołyk.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com