środa, 16 stycznia 2013

Zupa jarzynowa z prawdziwkami i oliwą truflową


Kolejna sycąca i rozgrzewająca zupa na zimowe dni. Zwykła jarzynowa, ale dodatek borowików i oliwy truflowej sprawia, że zupa nabiera innego aromatu. Warto ją ugotować w dużym garnku i odgrzewać, wręcz zyskuje na smaku. Ja jestem wielbicielką takich zup. Robi się je szybko z wykorzystaniem składników, które są w każdym domu. Poza tym jest to też dobry sposób na pozbycie się warzyw, które już długo w lodówce nie poleżą. Naprawdę polecam i życzę smacznego!

Przepis własny

SKŁADNIKI:
2 duże marchewki (pokrojone w plastry)
4 małe ziemniaki (w większą kostkę)
10 g suszonych borowików (namoczonych w wodzie)
1 por
duża cebula (posiekana w pióra)
3 ząbki czosnku (posiekane w plasterki)
puszka białej fasoli cannellini
mała papryczka pepperoni
szczypta bazylii
szczypta słodkiej papryki
płatki chili (do smaku)
sól
850 ml bulionu warzywnego lub drobiowego
4 łyżki przecieru pomidorowego
1 łyżka masła
3 łyżki oliwy truflowej

W garnku rozgrzać oliwę i dodać masło. Wrzucić cebulę, posiekaną pepperoni i czosnek. Chwilę podsmażyć. Dodać ziemniaki, marchewkę i pora. Mieszać i dodać przecier pomidorowy. Uzupełnić garnek bulionem. Dodać fasolkę. Gotować pod przykryciem ok. 15 minut do miękkości warzyw. Zupę przyprawić do smaku. Dodać pokrojone borowiki wraz z wodą, w której się moczyły.
Podawać z pieczywem. Najlepiej posypać zupę startym parmezanem i polać oliwą truflową.


Bon Appétit!





7 komentarzy:

  1. Wygląda apetycznie. U mnie właśnie się gotuję jarzynowa ale nie tak oryginalna jak u Ciebie.

    Pozdrawiam ♥ Pati

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie idealna na zimowe chlody!

    OdpowiedzUsuń
  3. Od kiedy zupy robimy na wywarach, specjalnie w tym celu przygotowywanym, lubimy je jeszcze bardziej !

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm mmm mmm taka zupka w taki zimny dzień jak dzisiaj to coś wspaniałego :) ja ugotowałam kapuśniak :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna zupka. :) Zjadłoby się.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com