poniedziałek, 7 września 2015

Sałatka z pomidorów z sardelami

sałatka sardele pomidory jajko
Sałatka z pomidorów z sardelami

Sałatka  z pomidorów z sardelami powstała w wyniku potrzeby chwili i ze składników jakie były pod ręką. Jest ich dosłownie kilka, a całość utrzymana jest w klimacie kuchni hiszpańskiej. Małe zielonkawe pomidorki, oliwki, ugotowane na twardo jajka oraz sardele, które udało mi się kupić w hiszpańskim tygodniu Lidla. Te pyszne małe rybki w zalewie octowej z ziołami pasują tutaj idealnie i stanowią kropkę nad "i". Polecam Wam tę skromną, ale jakże pyszną sałatkę, która dla mnie stanowi lekką kolację.
Korzystając z okazji przepraszam, że ostatnio jestem tu rzadziej, a przepisów jest mniej. Moja nieobecność spowodowana była krótkim wyjazdem, co z pewnością zauważyliście na Facebooku. 
Ilość przetworów jakie robiłam do domowej spiżarni również odciągnęła mnie od bloga i wymyślania kolejnych nowych przepisów. Przerobiłam 55 kg pomidorów, 10 kg ogórków, 3 kg aronii, zrobiłam 20 słoików 1 litrowych LECZO, a także posiekałam kilkanaście pęczków zieleniny do mrożenia, nie wspominając o kompotach z wiśni, nalewce wiśniowej, nalewce z czarnej porzeczki, dżemach i frużelinach. 

Poza tym pracuję również od dawna nad ważnym projektem kulinarnym, o czym zapewne niedługo Wam opowiem. Zapraszam do odwiedzania moich profili na Facebooku oraz Instagramie, gdzie można mnie śledzić na bieżąco.


sałatka hiszpańska z jajkiem


Przepis autorski

SKŁADNIKI dla 3 osób:
ok. 1/2 kg pomidorów koktajlowych lub innych ulubionych
ok. 12 sardeli w zalewie octowej
kilkanaście oliwek (u mnie zielone)
3 jajka ugotowane na twardo
oliwa z oliwek
ocet balsamiczny
pół pęczka natki pietruszki
sól, pieprz świeżo mielony

Pomidorki przekrawamy na pół,  dodajemy sardele, oliwki.  Siekamy natkę, całość skrapiamy odrobiną octu balsamicznego oraz oliwą. Przyprawiamy solą i pieprzem. Na wierzchu układamy jajka. Dekorujemy listkami natki.
Do sałatki podajemy pieczywo.

Bon Appétit!

sałatka hiszpańska z anchois i jajkiem

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com