poniedziałek, 1 czerwca 2015

Makaron z pesto szparagowym

Pesto szparagowe z makaronem
Makaron z pesto szparagowym

Makaron z pesto szparagowym, na które podawałam Wam przepis w ostatnim poście (Klik!). Niezwykle aromatyczne i pyszne. Dla wielbicieli prostych, nieskomplikowanych dań, do zrobienia w kilka minut. Bardzo wiosenne, całe zielone!
Makaron ze szparagami

Przepis własny

SKŁADNIKI:
ok. 3/4 szklanki orzechów, migdałów (u mnie garść migdałów bez skórki,  garść pestek słonecznika, garść nerkowców)*
1/4 szklanki oliwy z oliwek
3-4 ząbki czosnku
2-3 łyżki wody z gotowania makaronu
garść szpinaku baby bez łodyżek
kilka listków bazylii
łyżka octu balsamicznego
250g szparagów zielonych (pół pęczka)
sok z ćwiartki cytryny
50g startego parmezanu
sól, pieprz

*do pesto użyłam tego co miałam pod ręką. Możecie użyć jednego rodzaju orzechów, np. piniowych jak w tradycyjnym pesto lub urozmaicić pesto poprzez użycie mieszanki podobnej do mojej

oraz:
300g makaronu
3 łyżki mrożonego zielonego groszku (zalewamy wrzątkiem na 8 minut i przekładamy do lodowatej wody)
parmezan, pecorino lub grana padano
bazylia do dekoracji

Odłamujemy zdrewniałe końce szparagów, myjemy i gotujemy w osolonej wodzie z dodatkiem cukru przez 6-8 minut lub na parze.
Przekładamy do naczynia z lodem, żeby szparagi zachowały kolor. Kroimy na 3 części. Główki zostawiamy do dekoracji,  a resztę szparagów dodajemy do pesto.
Wszystkie orzechy i ziarna umieszczamy na suchej patelni i prażymy na złoto-brązowy kolor. Studzimy, a następnie blenderujemy na proszek. Dodajemy czosnek, szpinak, bazylię, szparagi i blenderujemy, wlewając stopniowo oliwę.  Przeciskamy sok z cytryny, dodajemy parmezan i ocet balsamiczny. Przyprawiamy do smaku. Chcąc rozrzedzić konsystencję dolewamy wodę z gotowania makaronu.
Pesto mieszamy z ugotowanym makaronem. Dekorujemy główkami szparagów, zielonym groszkiem, listkami bazylii i ścieramy parmezan.

Bon Appétit!

pesto ze szparagów

makaron ze szparagami-przepis

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com