poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Recenzja ksiażki Sarah Woodward "Kuchnia francuska"


Zapewne pamiętacie moją recenzję Kuchnia hiszpańska i portugalska. Tym razem prezentuję Wam książkę z tej samej serii, a traktującą o kuchni francuskiej, z wielowiekową tradycją, bez wątpienia jedną z najlepszych kuchni świata.

Urzekła mnie ta seria książek i z niecierpliwością czekam na kolejne.

Podróż po Francji rozpoczynamy jakże by inaczej po stolicy - Paryżu. Autorka podkreśla wyższość restauracji paryskich. Poleca targ na Place Monge w 5. dzielnicy, który słynie z foie gras, cudownych ostryg, płastug, emmentalera, a także szerokiego wyboru warzyw i owoców.
Wśród przepisów, które są przypisane kuchni paryskiej znajdziemy m.in: sałatkę selerową, cielęce nerki z musztardą, tartę cytrynową (już piekłam; będzie na blogu!) oraz pory w occie.
W dalszą podróż udamy się do pozostałych regionów Francji: Alzacja i Lotaryngia, Północ Francji oraz Szampania, Normandia, Bretania, Dolina Loary, Centre, Dolina Rodanu i Basków, Langwedocja - Roussillon, Prowansja, Korsyka, Francuskie Indie Zachodnie i Reunion.

Wśród wielu przepisów znajdujących się w tej książce bardzo sposobał mi się przepis na coś, co wygląda jak deser, a jest niesamowitą przystawką, mianowicie kozi ser z malinowym coulis.


Sałatka z solonego dorsza i papryki wygląda również niczego sobie:


A zupa pistou jest naprawdę obłędna i rozgrzewa już samymi kolorami:



Mam wielką nadzieję, że dzięki tej książce z taką ilością wiedzy geograficznej, kulturowej oraz gastronomicznej dojdę do wprawy z zakresu kuchni francuskiej.

Wydawnictwo: Elipsa
Ilość stron: 208
Oprawa: twarda
Cena: 49,90 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com