niedziela, 14 kwietnia 2013

Recenzja książki "Kuchnia indyjska - najlepsze przepisy"



Jakiś czas temu na naszym rynku pojawiła się rewelacyjna pozycja książkowa, dotycząca kuchni indyjskiej. To książka dla wszystkich, którzy chcieliby zgłębić tajniki tej kuchni.
Książka jest efektem pracy zbiorowej 4 autorów, którzy zamieścili w niej nie tylko przepisy, ale również wiele cennych porad na temat przypraw, ziół oraz naczyń, które są niezbędne do przygotowania np. curry.



Znajdziemy tu 325 przepisów oraz ponad 1800 pięknych fotografii.
Moimi faworytami są rozmaite curry, jak np.:
curry z kalafiorem i mlekiem kokosowym,
curry z kukurydzy i groszku,
curry ze szpinaku i ziemniaków oraz wiele innych aromatycznych przepisów.



Książka podzielona jest na następujące części:
- Wprowadzenie do kuchni indyjskiej
- Podstawowe zasady kuchni indyjskiej
- Przygotowanie indyjskiego curry
- Planowanie indyjskiego posiłku
- Aromaty, przyprawy i zioła
- Proszki i pasty curry
- Pozostałe składniki
- Owoce
- Warzywa
- Fasola, groch i soczewica
- Ryż
- Chleby
- Naczynia i przybory kuchenne
- Zupy i przystawki
- Ryby i owoce morza
- Dania z drobiu
- Dania mięsne
- Dania balti
- Wegetariański dania główne
- Ryżowe i wegetariańskie przystawki oraz lekkie sałatki
- Dodatki przyprawowe i sosy czatni
- Indyjskie chleby
- Desery i napoje
- Glosariusz
- Indeks
- Hurtownicy i dostawcy


Jak widzicie to bardzo obszerna książka, w której znajdziemy sporo wiedzy i cennych porad, jeśli chcemy nauczyć się gotować indyjskie potrawy.
Książkę przegląda się bardzo przyjemnie, z każdą stroną możemy odkrywać nowe pomysły na urozmaicenie naszych posiłków.
Bardzo pomocne okazują się tzw. "Porady kucharza", a liczących kalorie ucieszą tabele przy każdym przepisie z wartością odżywczą na 1 porcję.
Nie zdążyłam jeszcze zapoznać się szczegółowo z wieloma z przepisów, ponieważ książkę mam od niedawna. Myślę jednak, że nie raz coś z niej ugotuję. W mojej ocenie 10/10, ponieważ do tej pory nie spotkałam się na rynku z lepszą pozycją, dotyczącą kuchni pochodzącej z Indii.


Autorzy: Mridula Baljekar, Rafi Fernandez, Shehzad Husain, Manisha Kanani
Wydawnictwo: Publicat
Ilość stron: 511
Oprawa: twarda
Cena 59 zł


2 komentarze:

  1. Mam i bardzo chętnie z niej korzystam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę obejrzeć książkę w sklepie, bo ostatnio bardzo mi przypadły do gustu indyjskie smaki :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com