poniedziałek, 12 listopada 2012

Domowe pasty do pieczywa. Pasta z suszonych pomidorów.

Mam nadzieję, że tym postem rozpocznę pewien cykl na domowe pasty do pieczywa. Kiedy ostatnio upiekłam domowe bagietki wcinałam je z hummusem (przepis znajdziecie tutaj), ale także przygotowałam szybką pastę z suszonych pomidorów, którą chcę Wam zaprezentować. Idealna na kolację, jak i szybką przekąskę. Możecie ją zjeść czy też podać gościom z każdym rodzajem pieczywa. Świetnie sprawdzi się jako przystawka z lampką białego wina. Zaostrzy apetyt przed głównym daniem :)
Dobrze byłoby przygotować pastę w moździerzu, jednak ja użyłam do tego celu blendera.




SKŁADNIKI:
pół słoika odsączonych suszonych pomidorów (używam PONTI)
garść świeżych listków bazylii
ok. pół szklanki migdałów bez skórki (użyłam hiszpańskich)
pół szklanki startego parmezanu lub więcej (użyłam Grana Padano)
świeżo mielony pieprz
3-4 łyżki oliwy z oliwek EV



W blenderze zmiksować migdały, ale nie na proszek. Dodać pomidory, parmezan, oliwę i pieprz. Zmiksować. Ozdobić listkami bazylii i podawać ze świeżym pieczywem.


Bon Appétit!






11 komentarzy:

  1. Fajnie wygląda :) Ja zdecydowanie uwielbiam pasty domowe, więc będę musiała zapisać Twój przepis do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skład troszkę jak pesto. Musi być pyszna!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie domowe pasty -Twoja wygląda bardzo smakowicie :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Domowe bagietki z domową pastą - absolutna rozpusta:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pasta wygląda znakomicie. No i ta bagietka,mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam pasty kanapkowe, ta musiała być wspaniała;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Och nie ma to jak jakas smaczna pasta i świeży chlebek ...

    OdpowiedzUsuń
  8. Blender ulatwia zycie, jesli idzie o takie pasty; gdyby nie on, pewnie bylabym zbyt leniwa, by je przygotowywac. Ale z blenderem to inna sprawa :) Piekny kolor!

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię wszelkie pomazanki na chleb. No, a taka z suszonymi pomidorami od razu zdobywa moje serce :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uroczo to brzmi "pomazanki" :))) Ale cieszę się, że pasta przypadła Ci do gustu! Polecam, bo jest pyszna :)

      Usuń
  10. Po co namaczać pomidory, wystarczy wykorzystać półsuche sycylijskie pomidory od smaki-sycylii.pl Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com