środa, 5 sierpnia 2015

Zupa krem z fasolki szparagowej

Zupa z fasolki szparagowej
Zupa krem z fasolki szparagowej

Zupa krem z fasolki szparagowej to bardzo prosta i pożywna zupa idealna na tę porę roku. Prosta w przygotowaniu, podana w towarzystwie pesto i kleksa z jogurtu naturalnego. Pożywna, a jednocześnie bardzo lekka.
Dodatek pesto sprawdzi się tu znakomicie. Ja przygotowałam pesto bazyliowo-pietruszkowe z przeze mnie uprawianymi ziołami. Poniżej znajdziecie kilka "pestowych" przepisów:
krem z fasolki


Przepis własny

SKŁADNIKI:
750-800g fasolki szparagowej (u mnie zielona)
5 ziemniaków pokrojonych w małe cząstki
kawałek pora (ok. 20cm jego białej części)
2 łodygi selera naciowego
750ml wody lub bulionu
1 czubata łyżka masła
3 łyżki oliwy z oliwek
2 ząbki czosnku
sól, świeżo mielony pieprz
szczypta mielonych listków laurowych
natka do dekoracji/bazylia
jogurt
pesto z bazylii (u mnie domowej roboty)

W garnku rozgrzewamy oliwę, a następnie dodajemy masło. Wrzucamy posiekanego pora i selera. Smażymy ok. 5 minut. Wrzucamy ziemniaki, mieszamy żeby otoczyć je tłuszczem i wlewamy wodę/bulion. Gotujemy ok. 10 minut i dorzucamy fasolkę (wcześniej obraną, umytą i pokrojoną na pół). Gotujemy,  aż zmięknie i całość blenderujemy na krem. Przyprawiamy solą, pieprzem, listkami i przeciskamy czosnek. Wlewamy na talerze i dekorujemy ziołami, kleksem jogurtu i pesto.

Bon Appétit!

krem z fasolki szparagowej

fasolka szparagowa przepis

2 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł z tym kremem z fasolki i to bardzo';)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiamy zupy krem ale z fasoli jakos nie wpadłam :) Pychota!Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com