czwartek, 20 sierpnia 2015

Sernik z musem brzoskwiniowym na zimno

Sernik z mascarpone z brzoskwiniami
Sernik z musem brzoskwiniowym na zimno

Sernik z musem brzoskwiniowym na zimno to hit tego lata! Wymyśliłam go leżąc sobie na leżaku w trakcie tych największych upałów. Omijałam piekarnik z daleka, na słodkości zresztą nie miałam ochoty. Ale zaplanowałam, że jak tylko temperatura lekko spadnie na pewno coś wyczaruje. To deser na zimno na bazie serka mascarpone, serka homogenizowanego o smaku waniliowym oraz musu z brzoskwiń i galaretek. Całość na biszkoptach savoiardi, które zapewniają idealny spód bez pieczenia. Bardzo lekki i delikatny serniczek, który serdecznie Wam polecam.
A po głowie krąży mi już kolejny pomysł na sernik na zimno i mam nadzieję, że uda mi się go jak najszybciej urzeczywistnić. 
Sernik z brzoskwiniami na zimno

Sernik na zimno z musem brzoskwiniowym

Przepis własny

SKŁADNIKI:
500g serka mascarpone
450g serka homogenizowanego o smaku waniliowym (3 opakowania)
1 łyżka domowego ekstraktu z wanilii
sok z połowy limonki
3 płaskie łyżki cukru pudru
100ml przegotowanej, przestudzonej wody (ma być ciepła, ale nie gorąca)
2,5 łyżki żelatyny

oraz:
puszka brzoskwiń o wadze ok. 870g+2 świeże brzoskwinie
100ml syropu z brzoskwiń
1-2 brzoskwinie do ozdobienia sernika
2 galaretki brzoskwiniowe, morelowe lub cytrynowe
500ml wrzątku do galaretek
120g biszkoptów na spód serniczka (użyłam savoiardi, ale mogą być również okrągłe)
łyżeczka cukru miętowego do ozdoby (opcjonalnie)*

*przepis na cukier miętowy podam w kolejnym poście


TORTOWNICA 25 cm, spód wyłożony papierem, a brzegi folią spożywczą

Spód tortownicy wykładamy biszkoptami. Żelatynę wsypujemy do wody, dokładnie mieszamy i odstawiamy do napęcznienia.
Galaretki rozpuszczamy w wodzie, studzimy i wlewamy około 100ml syropu z brzoskwiń. Odstawiamy.
Mascarpone ubijamy z cukrem pudrem, wlewamy ekstrakt z wanilii, sok z limonki oraz dodajemy serki waniliowe. Chwilę ubijamy do połączenia masy, a pod koniec stopniowo wlewamy napęczniałą żelatynę. Wkładamy masę do lodówki i jak tylko lekko stężeje przekładamy do tortownicy na biszkopty.
Odsączone brzoskwinie z puszki i dwie świeże miksujemy blenderem na mus, łączymy z ostudzoną galaretką i mieszamy. Wstawiamy do lodówki, aż masa brzoskwiniowa zacznie tężeć. Należy jej doglądać, by nie przegapić tego momentu, a następnie wyłożyć na masę serową. Wstawiamy do lodówki najlepiej na całą noc do stężenia. Przed podaniem dekorujemy świeżymi brzoskwiniami i listkami mięty.

Bon Appétit!

Sernik na zimno z brzoskwiniami przepis

sernik z brzoskwiniami przepis

Sernik na biszkoptach z brzoskwiniami

5 komentarzy:


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com