piątek, 28 sierpnia 2015

Pikle ogórkowe z curry

przepis na pikle z ogórków z miodem
Pikle ogórkowe z curry

Pikle ogórkowe z curry i miodem idealne do kanapek i sałatek lub jako przekąska. Mają słodko-ostry smak i pasują również do obiadu. Nam bardzo smakują i często podjadamy je prosto ze słoika. Naprawdę polecam, bo to niebanalny sposób na ogórki!
PS. Fotografowałam słoiki przed pasteryzacją.
Zapraszam Was jak zawsze na Facebooka!
pikle-z-ogorkow-curry

pikle z ogórków przepis

Przepis własny

SKŁADNIKI:
0,5 kg ogórków lub o kilka więcej
6 ząbków czosnku (po 3 ząbki do każdego słoika)
4 listki laurowe
1/2 posiekanej papryczki chili lub mniej, jeśli nie lubicie zbyt ostrych
1 czubata łyżeczka curry w proszku
2 szklanki wrzątku
3/4 szklanki octu 10%
1 płaska łyżka soli
2 czubate łyżki miodu+1 łyżka cukru
2 słoiki (u mnie o pojemności 900ml)

ZALEWA: Do garnka wlewamy gorącą wodę (ja gotuję w czajniku), dodaję ocet, sól, miód, cukier, curry i posiekaną papryczkę. Wszystko mieszamy.
Ogórki myjemy, osuszamy i kroimy wzdłuż na 4 części. Układamy pionowo i dość ciasno w słoikach z ząbkami czosnku, listkami laurowymi i zalewamy gotową, gorącą zalewą. Mocno zakręcamy.
Pasteryzujemy około 15-20 minut od momentu zagotowania wody. W zależności czy chcemy bardziej chrupkie czy miękkie ogórki. Ja wolę zdecydowanie, kiedy są twardsze.
Po pasteryzacji studzimy słoiki do góry dnem, a następnie odstawiamy do spiżarni.

Bon Appétit!


pikle z ogórków z miodem

2 komentarze:


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com