piątek, 10 października 2014

Naleśniki z karmelizowanymi jabłkami

Naleśniki z jabłkami

Naleśniki z karmelizowanymi jabłkami są fantastycznym sposobem na jesienno-zimowy deser. Przygotujcie naleśniki według ulubionego przepisu i nadziejcie je farszem jabłkowo-cynamonowym, z dodatkiem rodzynek, amaretto i miodu. Mam nadzieję, że się skusicie,bo smakują wyjątkowo!To mój sprawdzony przepis na poprawę nastroju po ciężkim, pochmurnym dniu.


Naleśniki z karmelizowanymi jabłkami, rodzynkami i amaretto

Przepis własny

SKŁADNIKI:
naleśniki według własnego przepisu lub z mojego przepisu
4 duże jabłka (u mnie antonówka)
2 łyżki masła
2 łyżki cukru brązowego
1 czubata łyżka miodu
1/2 szklanki rodzynek
1 łyżka ekstraktu z wanilii
3 łyżki amaretto
łyżeczka cynamonu

Jabłka myjemy i obieramy ze skórki, pozbywamy się gniazd nasiennych i kroimy w mniejsze cząstki. Rozgrzewamy rondel. Dodajemy masło i brązowy cukier. Mieszamy i czekamy, aż powstanie delikatny karmel. Przekładamy jabłka. Mieszamy i od razu dodajemy miód, amaretto, wanilię, cynamon i rodzynki. Dusimy, aż jabłka zmiękną. Nakładamy farsz na usmażonego naleśnika i składamy na pół. Do dekoracji użyłam listka mięty cytrynowej.

Bon Appétit!

Przepis na naleśniki z jabłkami i cynamonem

7 komentarzy:


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com