środa, 8 października 2014

Zupa krem z cukinii z koperkiem

Przepis na zupę z cukinii

Zupa krem z cukinii z koperkiem powstała w wyniku opróżniania lodówki przed wyjazdem. Uzbierało się kilka cukinii oraz innych warzyw. Postanowiłam wykombinować kremową zupę. Nie miałam bulionu, ani czasu by go przygotować, wykorzystałam więc wodę, masę przypraw i ziół, które zupę bardzo wzbogaciło. Kolejny raz potwierdziło się, że najprostsze rzeczy, które powstają w wyniku eksperymentów smakują najlepiej :-) A przecież to tylko zupa...



Przepis na zupę z cukinii


Krem z cukinii







Przepis własny

SKŁADNIKI:
5 mniejszych cukinii umytych w gorącej wodzie
3 większe ziemniaki obrane i pokrojone w kostkę
ćwiartka selera korzeniowego
1 mała pietruszka
1 duża cebula
4 ząbki czosnku
pęczek koperku
2 gałązki lubczyku (u mnie mrożonego)
2 liście laurowe
pół łyżeczki suszonego majeranku
szczypta słodkiej papryki
750-800 ml wody
2 czubate łyżki masła
3 łyzki oliwy z oliwek (u mnie aromatyzowana z chili i czosnkiem)
sól, pieprz

Cebulę siekamy w pióra, czosnek w plasterki. W garnku rozgrzewamy oliwę z oliwek i po rozgrzaniu dodajemy masło. Wrzucamy cebulę oraz czosnek. Szklimy. Dodajemy liście laurowe oraz gałązki lubczyku.
Wrzucamy pokrojone w kostkę warzywa: seler, ziemniaki oraz pietruszkę. Smażymy przez 2 minuty, a następnie zalewamy wodą, aby przykryła warzywa. Gotujemy około 10 minut na wolnym ogniu i dokładamy pokrojoną cukinię wraz ze skórką. Kiedy cukinia zmięknie wyławiamy listki laurowe. Całość miksujemy na krem. Przyprawiamy solą, pieprzem, słodką papryką, suszonym majerankiem, a także posiekanym koperkiem (część zostawiamy do dekoracji). W razie potrzeby przeciskamy jeszcze ząbek czosnku. 
Zupa najlepiej smakuje na gorąco, z grzankami i kleksem ze śmietany lub jogurtu.

Bon Appétit!

Krem z cukinii i koperku - przepis


5 komentarzy:


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com