środa, 11 czerwca 2014

Łosoś ze szpinakiem

Łosoś ze szpinakiem


Łosoś ze szpinakiem to klasyka, która często gości na moim stole. Bardzo lubię to danie za prostotę i smak. Nie krzywię się na widok szpinaku. Wprost przeciwnie!Wielbię go i mam wiele pomysłów na niego. W ubiegłym roku przerobiłam go tyle, że szczerze mówiąc pod koniec sezonu miałam już dosyć przebierania i mycia kolejnych pęczków w rozmiarze XXL. Do tego dania użyłam małej odmiany typu baby, ale raczej z pośpiechu, a nie lenistwa :-)
Czy są tu jacyś wielbciele szpinaku? Jeśli tak zapraszam na rybę ze szpinakiem!


Przepis na łososia ze szpinakiem

Przepis własny

SKŁADNIKI dla 2 osób:
2 filety z łososia
sól morska, świeżo mielony pieprz
sok z połowy cytryny

oraz:
250g szpinaku (użyłam baby)
2 ząbki czosnku
2 łyżki masła
sól morska, świeżo mielony pieprz
szczypta gałki muszkatołowej
pół pęczka koperku
cytryna do dekoracji

Łosoś i szpinak

Grillowany łosoś ze szpinakiem

Łososia myjemy, osuszamy i przyprawiamy solą i pieprzem. Skrapiamy sokiem z cytryny i grillujemy na patelni grillowej.

Szpinak wrzucamy na rozgrzane, rozpuszczone masło, dodajemy sok z cytryny, sól, pieprz, gałkę i mieszamy. Czekamy, aż odparuje woda. 
Układamy na talerzu szpinak, a następnie grillowanego łososia. Posypujemy koperkiem i dekorujemy cytryną.


Bon Appétit!

Łosoś ze szpinakiem-przepis

Łosoś ze szpinakiem


3 komentarze:

  1. U mnie niestety ryby goszczą bardzo rzadko, Połówek za nimi nie przepada. Za to moja Mama byłaby zachwycona takim obiadem. Uwielbia ryby, a łososia w szczególności.

    OdpowiedzUsuń
  2. Częste danie na moim stole. A do tego ziemniaki. Bardzo prosto i smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com