sobota, 18 lutego 2012

Ciasteczka owsiane z żurawiną

Po tłustym czwartku wypadałoby pomyśleć o czymś dietetycznym. Dlatego wybrałam na dziś ciasteczka owsiane z żurawiną. Bardzo prosty przepis, bez użycia miksera, na bazie mąki orkiszowej jasnej (ale może być zwykła pszenna) oraz płatków owsianych. No i oczywiście bez grama cukru, ale za to z miodem. Bardzo często piekę te ciastka, są idealne na przekąskę w pracy lub do herbatki, gdy mamy niezapowiedzianych gości, gdyż robi się je naprawdę szybko. Są również fajnym pomysłem na prezent, gdy my wybieramy się z wizytą. 
Nie tracą długo swej wilgotności, co pozwala na ich dłuższe przechowywanie, obawiam się jednak, że szybko znikną :)





CIASTECZKA OWSIANE Z ŻURAWINĄ

SKŁADNIKI:

1 szklanka mąki orkiszowej lub pszennej (orkiszowa jednak zdrowsza)
1 szklanka płatków owsianych (użyłam błyskawicznych)
1 duże jajko
pół kostki masła
szczypta soli
2 łyżeczki proszku do pieczenia
200g - 250g suszonej żurawiny
3 łyżki miodu
1 łyzka syropu klonowego (opcjonalnie)
esencja waniliowa naturalna (opcjonalnie) lub cukier waniliowy
4 łyzki jogurtu naturalnego DANONE
3/4 szklanki mleka

Masło rozpuścić w garnuszku i ostudzić. W misce rozbełtać całe jajo, dodać miód, syrop klonowy i dokładnie wymieszać łyżką. Dodać jogurt naturalny i mleko. Nastęnie dodajemy masło i energicznie mieszamy. W drugim naczyniu wymieszać składniki suche: mąkę, płatki, sól, proszek i cukier waniliowy. Powoli mieszać ze sobą, dodając suche do mokrego, mieszać. Masa musi być gęsta, wręcz kleista. Jeśli jest za rzadka to najlepiej dodać płatków.
Żurawinę dodać do masy na samym końcu. Dokładnie wymieszać. Włożyć do lodówki na około 30min.

Na blasze rozłożyć papier do pieczenia, w rękach formować kulki i układać w równych odstępach. Delikatnie spłaszczać ręką lub łyżką.
Piekarnik nagrzać do 170stopni z termoobiegiem, piec ok.14 minut! Mają być tylko lekko zrumienione!Ostudzić na kratce.

Bon Appétit!




8 komentarzy:

  1. Niegasnącego zapału i duuużo radości z blogowania! Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DZIĘKUJE! To bardzo motywujące :) Zapraszam częściej!
      POZDRAWIAM!

      Usuń
  2. Też jestem miłośniczką wszelkich ciastek owsianych z różnymi kombinacjami smakowymi, a z dodatkiem żurawiny są przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Upiekłam właśnie te ciasteczka...pyszne:) z wierzchu chrupiące a w środku mięciutkie...od siebie dodałam jeszcze słonecznik.

    Pozdrawiam Kama:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia, zachęcają do spróbowania przepisu :) zapraszam do mnie i pozdrawiam Ner York Muffin
    http://nymuffin.blogspot.com/2014/05/oatmeal-cookies.html :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Skorzystałam z przepisu, ciasto się chłodzi w lodówce, już nie mogę się doczekać gotowych ciasteczek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasteczka wyszły dobre ale trochę mało kruche, w sam raz na śniadanie ;)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com