czwartek, 23 lutego 2012

Sałatka z kurczaka i ryżu

Mam dla Was przepis na pyszną sałatkę. Dobry sposób na nakarmienie gości podczas imprezy, ale również dla zapracowanych i dla tych, którzy zabierają swój lunch do pracy. Z ilości składników podanych przeze mnie wychodzi naprawdę sporo.
To kolejny dowód na to, że proste rzeczy smakują najlepiej. Zapraszam do wypróbowania. 



SKŁADNIKI:

woreczek ryżu Basmanti
3 piersi z kurczaka
1 duże jabłko (lub ananas świeży, może być też z puszki)
puszka kukurydzy
puszka zielonego groszku
pół szklanki słonecznika
przyprawy do marynaty kurczaka: curry, przyprawa gyros, kurkuma, czerwona słodka papryka

SOS:
1 duży ząbek czosnku
świeżo wyciśnięty sok z 1 cytryny
3 łyżki oliwy z oliwek
3 łyżki majonezu
5 łyżek jogurtu naturalnego 
świeżo zmielony pieprz
natka pietruszki lub kolendra (opcjonalnie)

Piersi z kurczaka umyć i pokroić na kawałki. Polać oliwą z oliwek, dodać wszystkie przyprawy. Ja sype zawsze na oko, więc nie potrafię konkretnie powiedzieć jakie to są ilości, ale na pewno nie jestem w tym oszczędna. Kurczaka w tej marynacie najlepiej zrobić na noc, ale jeśli nie mamy tyle czasu, możemy wstawić go do lodówki na przynajmniej 2 godziny. Po tym czasie smażymy na patelni.
Gotujemy ryż, ja gotuję go dodając kolorantu by zabarwić go delikatnie na żółto i nie solę. Odcedzamy i studzimy. Dodajemy kukurydzę, groszek konserwowy i kroimy w grubą kostkę jabłko, a następnie skrapiamy sokiem z cytryny by nie ściemniało. Na suchej patelni prażymy ziarna słonecznika. Wszystko mieszamy i możemy zabrać się za sos. Składniki sosu mieszamy ze sobą, czosnek przeciskamy przez praskę i łączymy z sałatką. Najlepiej tak przygotowaną sałatkę schłodzić by wszystkie smaki się przegryzły.

Bon Appétit!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com