piątek, 23 maja 2014

Młode ziemniaki z jajkiem sadzonym

Przepis na młode ziemniaki z jajkiem sadzonym


Młode ziemniaki, jajko sadzone i kefir. Niby nic wyszukanego czy wykwintnego, a ja z tęsknotą oczekuję zawsze wiosny by móc zjeść taki obiad. Mogę wówczas karmić się na zmianę tym z zupą botwinką i nigdy mi się to nie znudzi. To idealny obiad na gorące dni, schładza organizm, a przy tym jest lekki i pożywny. Szczęściara ze mnie, że mam dostęp do wiejskich jajek, bez nich to danie nie byłoby już takie samo :-)



Letni obiad młode ziemniaki i jajko sadzone

Przepis własny

SKŁADNIKI:
dowolna ilość ziemniaków na 1 porcję
1 jajko
250 ml kefiru
pół pęczka koperku
szczypta soli, szczypta pieprzu kolorowego świeżo mielonego
szczypta papryki pimenton dulce
1 łyżka masła

Ziemniaki obieramy, myjemy i gotujemy. Ja ziemniaków nie solę, ale jeśli takich nie uznajecie musicie je posolić :-) Pod koniec ich gotowania rozgrzewamy patelnię, wrzucamy masło i jak tylko się rozpuści wbijamy jajko. Przyprawiamy je solą, pieprzem, pimentonem i przekładamy na talerz. Wszystko obficie posypujemy koperkiem. Podajemy z kefirem.

Bon Appétit!

Młode ziemniaki, jajko, kefir

Ziemniaki z jajkiem sadzonym

Ziemniaki z kefirem


3 komentarze:

  1. Pamiętam takie obiady jeszcze z dzieciństwa, zwłaszcza na szkolnej stołówce choć NIGDY nie wyglądały one tak obłędnie jak Twój:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obiad znany chyba w każdym domu, idealny na upały. Prosty a jakże smaczny. Czasem to właśnie w prostocie tkwi siła :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A to takie proste i pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com