wtorek, 3 lipca 2012

Pappardelle z pesto szpinakowym i migdałami

Wiosenno-letni sposób na makaron. Lekki, zdrowy i smaczny obiad. Najpierw jednak zacznijmy od zrobienia pesto szpinakowego. Wzorowałam się na moim bazyliowo-pietruszkowym (przepis znajdziecie TUTAJ) i zmieniając jedynie parę składników wyszło bardzo smaczne pesto. A  wszystko oczywiście na bazie oliwy z oliwek. Taki makaron mogłabym jeść aż do znudzenia. Choć wątpliwe, by się znudził :)
Szpinakowe pesto to idealny dodatek nie tylko do makaronu, ale również chleba, pizzy czy innych potraw. A pamiętajmy, że szpinak do bomba żelazowa!
Życzę Wam smacznego :)




Przepis własny
SKŁADNIKI na słoik:
2 bardzo duże pęczki szpinaku
garść listków bazylii
ok. 100 g parmezanu (nie odmierzałam)
3-4 ząbki czosnku
sok z połowy cytryny
ok. pół szklanki oliwy z oliwek (użyłam Monini Delicato)
duża garść płatków migdałowych uprażonych na patelni
pół szklanki pestek słonecznika (uprażonych na patelni)
łyżeczka soli
świeżo mielony pieprz
szczypta suszonej natki pietruszki




oraz:
500g makaronu pappardelle (użyłam pasta fresca Casa Buratti)
oliwa z oliwek (Monini Delicato)
garść migdałów
parmezan (użyłam Grana Padano Galbani)
3 ząbki czosnku
świeża bazylia
świeżo mielony pieprz
szczypta suszonej bazylii




Makaron gotujemy al dente. Odcedzamy. Polewamy delikatnie oliwą, by nie wysechł. Na patelni rozgrzewamy oliwę i delikatnie rumienimy czosnek, dodając powoli zawartość słoika z pesto. Podgrzewamy na wolnym ogniu i dodajemy przyprawy. Mieszamy z makaronem, posypujemy migdałami i parmezanem. Skrapiamy oliwą z oliwek, sugeruję również oliwą aromatyzowaną czosnkową lub bazyliową, np. Monini.

Bon Appétit! 







12 komentarzy:

  1. Ja makaron też bardzo chętnie i zawsze :)Ale sobie jednak trochę dozuję. Dziś jednak mój szczęśliwy dzień: dzień pasty- na kolację pasta! :DD

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis ląduje na listę obiadów na kolejny tydzień :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Coś cudownego! Kupuję ten makaron :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam makarony z pesto, na pewno pyszne. I oczywiście piękne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha! Zjadłabym z chęcią na dzisiejszą kolację, tylko nie mam wszystkich składników pod ręką. Ale koniecznie spróbuję w niedalekiej przyszłości póki sezon szpinakowy w pełni :)

    Serdecznie pozdrawiam,
    Edith

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepysznie, apetycznie niezwykle. Świetne ujęcia!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. makaron z pesto jak najbardziej, poproszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham makaron! :D To danie cudownie wygląda, pewnie też cudownie smakuje. ;) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda bardzo apetycznie. Potrawa jest pewnie bardzo aromatyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda to świetnie. Chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  11. cudowny makaron, chetnie wprosilabym sie na porcyjke.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com