poniedziałek, 1 lutego 2016

Jaglanka z nasionami chia

płatki jaglane na mleku przepis
Jaglanka z nasionami chia

Jaglanka z nasionami chia to jedno z moich ulubionych śniadań, o ile nie najbardziej ulubione. Robi się je w parę minut, tyle ile wystarczy czasu na zagotowanie mleka w rondelku. Zazwyczaj przygotowuję jaglankę na różne sposoby, łącząc płatki jaglane z orkiszowymi, ryżowymi, z chia oraz z otrębami. Kiedy mam do dyspozycji świeże owoce tym lepiej. Nic tak nie dodaje im smaku jak truskawki, maliny, jagody czy borówka amerykańska. Jednak zimą, kiedy już nawet zapasy tych mrożonych owoców się kończą trzeba poradzic sobie w inny sposób. Podaję Wam jedną z wersji, gdzie wykorzystuję kiwi, bakalie i orzechy. Smakuje naprawdę wybornie i uwierzcie mi, że można się od tego uzależnic. Taka zimowa wersja jaglanki. W dodatku z chia, czyli nasionami szałwi hiszpańskiej, o której pisałam przy okazji publikacji Puddingu z chia i owocami.
A co do samych płatków jaglanych to produkt zbożowy, który zawiera cenne witaminy z grupy B oraz wiele innych składników (cynk, krzem, fosfor, wapń, żelazo, magnez), które mają korzystny wpływ na naszą skórę, włosy i paznokcie. Zawierają lecytynę, która wspomaga pracę mózgu,  a także regulują poziom cholesterolu. Dzięki temu, że są produkowane z prosa wyróżniają się licznymi wartościami prozdrowotnymi. Korzystnie wpływają na układ nerwowy, pokarmowy (niwelują problemy z zaparciami i wspomagają układ trawienny). Naprawdę polecam takie śniadanie!Jem conajmniej 2 razy w tygodniu :-)

Wersja letnia płatków jaglanych z truskawkami jest TUTAJ.

jaglanka z chia

jaglanka z chia przepis

Przepis autorski

SKŁADNIKI:
1 szklanka mleka
3 czubate łyżki płatki jaglanych (u mnie błyskawiczne)
1 czubata łyżka chia (nasion szałwi hiszpańskiej)
1 łyżka otrębów lub innych płatków np. orkiszowych (opcjonalnie)
1,5 łyżeczki miodu (można dosłodzic również syropem klonowym lub ksylitolem)
2 plasterki kiwi
śliwka suszona, żurawina, morele suszone, pestki słonecznika
duża szczypta cynamonu

Do rondelka wlewamy mleko. Wsypujemy płatki jaglane, chia i cynamon. Gotujemy na wolnym ogniu do momentu wrzenia. Płatki zaczną gęstnieć. Przekładamy je do miseczki. Polewamy miodem i dekorujemy dowolnymi owocami i orzechami. Posypujemy dodatkowo chia.

Bon Appétit!

płatki jaglane z chia na mleku


6 komentarzy:

  1. Wygląda bajecznie pysznie! Myślałam o owsiance dziś rano na śniadanie, ale chyba skuszę się na jaglankę ;P Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przemiły komentarz i również pozdrawiam.

      Usuń
  2. O! śniadanko jakie jada moja crka :) pycha i do tego pyszna i zdrowa!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że córka jada takie posiłki :)

      Usuń
  3. Pyszne śniadanko! Ja ostatnio jem owsiankę właśnie z płatkami jaglanymi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Płatki jaglane i nasionka chia idealne połączenie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com