wtorek, 20 sierpnia 2013

Koktajl jeżynowy

Koktajl jeżynowy z dodatkiem małej ilości jagód to idealny sposób na rozpoczęcie dnia. Przygotowałam go z kefirem (tak jak zazwyczaj pozostałe koktajle), ale możecie również użyć maślanki czy też wykorzystać sam jogurt naturalny, a taki koktajl rozrzedzić mlekiem. Do słodzenia owocowych koktajli zawsze używam miodu, a nie cukru. Mam wrażenie, że dzięki temu jeszcze lepiej smakuje. Nic tylko pić duszkiem ;-)


Przepis własny

SKŁADNIKI:
300 g jeżyn
50 g jagód
400 g kefiru (lub maślanki)
2-3 łyżki jogurtu naturalnego
łyżka otrębów owsianych
1 łyżka miodu


Owoce dokładnie umyć na sitku i odsączyć. Odłożyć kilka owoców do dekoracji.
Wrzucić do pojemnika blendera wraz z resztą składników. Dokładnie zmiksować na funkcji smoothie w blenderze wolnostojącym. Przelać do szklanek, posypać otrębami i udekorować owocami i listkami mięty.
Koktajl spożywać tuż po zrobieniu.


Bon Appétit!



Polecam również:

7 komentarzy:

  1. Ten najezony jezynami patyczek boski :)
    Koktajl, oczywiscie, tez.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychota. Przyznam się, że do słodzenia koktajli tez używam już tylko miodu.
    Ostatnio mam tez fazę na dosypywanie dalekowschodnich przypraw :D

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  3. przepysznie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne ,zdowe i w sam raz na upalne lato ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Tez dziś męczyłam jeżyny ;) Bardzo ładna ozdoba koktajli, te owoce nabite na patyczek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszny! Z jeżynami,mniam. Dawno jeżyn nie jadłam.
    Pozdrowieniaa:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale ma piękny kolor ten koktajl. U mnie też będzie podobny na dniach :)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com