środa, 14 października 2015

Chlebek pełnoziarnisty z bananami

chlebek bananowy z rodzynkami
Chlebek pełnoziarnisty z bananami

Chlebek pełnoziarnisty z bananami to bardzo banalnie proste i smaczne ciasto. W miarę lekkie, gdyż dodałam do niego tylko 3 łyżki cukru. Pozostałą słodycz zapewniają przejrzałe (wręcz czarne) banany oraz rodzynki. Poza tym chleb śmiało można podawać z ulubioną konfiturą lub miodem. Pieczony na mące pełnoziarnistej wysokiego typu, która jest bogata w błonnik i są w niej wyczuwalne otręby. Bardzo lubię ten rodzaj mąki i ostatnio dużo z nią eksperymentuję. Niestety skończyła mi się orkiszowa typ 2000, a najwyższy typ mąki znaleziony przeze mnie w pobliskim sklepie to 1850.
To nie pierwszy chleb bananowy na blogu. Pozostałe przepisy znajdziecie pod linkami poniżej.
ciasto bananowe z mąki pełnoziarnistej

chlebek bananowy na mące pełnoziarnistej

Przepis autorski

SKŁADNIKI:
2 duże bardzo dojrzałe banany
3 jajka
100g rozpuszczonego masła
1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej z czubkiem (u mnie typ 1850)
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
3 płaskie łyżki cukru
1 łyżeczka sody
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 szklanki rodzynek

Forma keksowa 25 cm wyłożona papierem do pieczenia

Banany rozgniatamy widelcem na papkę, dodajemy jajka i krótko mieszamy. Wlewamy masło, ponownie mieszamy. Łączymy mąkę z cynamonem, cukrem, proszkiem i sodą. Wsypujemy do składników mokrych, mieszamy, aż masa będzie jednolita. Wrzucamy rodzynki i przekładamy do formy. Pieczemy 55 minut w temperaturze 180 stopni góra-dół. po upieczeniu trzymamy przez chwilę ciasto w piekarniku i dopiero wyjmujemy. Dobrze studzimy.

Bon Appétit!

chlebek pełnoziarnisty z bananami przepis

3 komentarze:


Dziękuję wszystkim za komentarze :) Mam nadzieję, że moje przepisy przypadną Wam do gustu :)
Fotografujcie potrawy z moich przepisów i przesyłajcie na maila: boronappeetit@gmail.com